مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۴۶/ در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: دشمن با خنثی‌سازی تحریم‌ها خلع سلاح می‌شود/ ظرفیت‌های عظیم نخبگان مورد توجه بیشتری قرار گیرد

عنابستانی گفت: اقدام مهم‌تر و بنیادین برای مقابله با دشمن خنثی‌سازی تحریم‌ها است تا تحریم‌های دشمن بر ما بی‌اثر شود.
کد خبر: ۶۳۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۱ - 02December 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: دشمن با خنثی‌سازی تحریم‌ها خلع سلاح می‌شود/ ظرفیت‌های عظیم نخبگان داخلی مورد توجه بیشتری قرار گیرند«علی اصغر عنابستانی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم خنثی‌سازی تحریم‌ها و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به شانگهای و بریکس اظهار داشت: ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون درگیر تحریم بوده‌ایم، اما درخصوص تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که آمریکایی‌ها از سال ۸۹ به بعد علیه ما وضع کرده‌اند، باید اقدامات اساسی انجام می‌دادیم تا این تحریم‌ها بی‌اثر شوند و به نوعی تحریم‌ها را خنثی کنیم.

عنابستانی خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها باید اقدامات جدی در این زمینه انجام می‌دادند، یکی از این اقداماتی که باید  صورت می‌گرفت رفع تحریم‌ها بود که دولت‌های مختلف با ابزار مذاکره و .... اقداماتی در این زمینه انجام‌ داده‌اند، اما اقدام مهم‌تر و بنیادین خنثی‌سازی تحریم‌ها است تا تحریم‌ های دشمن بر ما بی‌اثر شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع تحریم‌ها یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهیم این است که به داشته‌ها و ظرفیت‌های عظیم خودمان اتکا کنیم و تا حد امکان نیازهای درونی کشور را با توانمندی‌های داخلی مرتفع کنیم. دومین اقدام تعامل و دیپلماسی قوی با کشورهای دوستی است که از ظرفیتشان می‌توانیم نیازهای خود را برطرف کنیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم به دیپلماسی قوی با کشورهای دوست جهت مرتفع ساختن تحریم‌ها توجه ویژه‌ای شده است و به حمدالله نتایج بسیار خوبی هم به همراه داشته است، اما در حوزه بهره‌گیری از توان و ظرفیتی داخلی هنوز اقدامات صورت نگرفته زیادی داریم، بر همین اساس طبق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به دانش‌بنیان‌های داخلی و ظرفیتشان توجه بیشتری داشته باشیم.

عنابستانی خاطرنشان کرد: معتقدم هنوز تحریم‌هایی که به تعبیر بنده نشأت گرفته از ساختارهای غلط داخلی و سیستم بروکراسی ناکارآمد است، مانع از ظهور ظرفیت‌های عظیم داخلی می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای دوست عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است، گفت: طی دو سال اخیر شاهد بوده‌ایم که روابط ایران با بسیاری از کشورهای همسایه که ظرفیت‌های خوبی دارند، بازسازی شده است. از سوی دیگر دولت تعامل قوی با کشورهای اقتصادی بزرگ دنیا مانند چین و هند داشته است، به خصوص با دولت هند که در وضعیت منازعه با این کشور قرار داشتیم، زیرا دولت هند به شدت تحت نفوذ رژیم صهیونیستی و غرب قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما باید تهدیدات خود را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: مجموعه تلاش‌های دیپلماتیک دولت سبب شد فروش نفت ایران به بیش از میزان فروش در زمان تصویب برجام برسد و به حمدالله از این حیث دیگر مشکلی نداشته باشیم، ما از این بیشتر هم می‌توانیم نفت صادر کنیم، اما به دلیل اینکه توان داخلی نداریم، قادر به فروش بیشتر هم نیستیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار