طی نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران باید در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار گیرد

سرهنگ پاسدار «سلامی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران باید به عنوان نماد ایستادگی، مقاومت و مجاهدت مردم دیار علویان و فرزندان غیرتمند این استان در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ - 02December 2023

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران باید در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه شورای هماهنگی و هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران که در سالن جلسات فرمانداری ساری برگزار شد، با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس و مقاومت، موضوع انقلاب و توجه به ارزش‌های انقلابی و مکتب انقلاب، امام و شهداست، اظهار داشت: موضوع دفاع مقدس و مقاومت، زنده کردن یاد و راه شهیدان است.

وی با بیان اینکه موضوع ایستادگی و مقاومت و فرهنگ جهاد و مجاهدت در جامعه است، افزود: در هفته دفاع مقدس که هفته بزرگداشت انقلاب و ارزش‌های انقلاب است در استان مازندران تلاش‌های ارزشمندی انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه ۲۹ دستگاه اجرایی بیش از هفت هزار برنامه دفاع مقدسی را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کردند، ادامه داد: استان مازندران از لحاظ کابر فعال رتبه اول کشور را کسب کرد و در مجموع امتیاز کسب شده در جایگاه دوم قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تعداد شهدای گمنام استان مازندران را ۳۶۷ شهید و تعداد یادمان‌های شهدای گمنام را ۱۲۵ یادمان اعلام کرد و گفت: ۸۸ یادمان تکمیل شده و ۳۷ یادمان در ۱۴ شهرستان در حال ساخت است که تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به ورود پیکر‌های مطهر شهدای گمنام به استان مازندران در اواخر هفته جاری، بیان داشت: انتظار می‌رود برنامه‌های استقبال از پیکر‌های شهدا، وداع‌های مردمی، وداع و تشییع استانی، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی در سطح شهر‌های مختلف استان باشکوه و با معنویت برگزار شود.

این مسئول تأکید کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران باید به عنوان نماد ایستادگی، مقاومت و مجاهدت مردم دیار علویان و فرزندان غیرتمند این استان و همچنین بزرگترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار گیرد.

وی خواستار تحقق مصوبات سفر اول رئیس جمهور در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران شد و اذعان داشت: همچنین پیشنهادات سفر دوم در جلسات استانی و ملی مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

سرهنگ پاسدار سلامی با تأکید بر اینکه عقب ماندن کار مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خسران بزرگ و زیان فرهنگی جبران ناپذیر است، تصریح کرد: انتظار است حداقل سالی ۳۰ درصد پیشرفت فیزکی داشته باشیم و شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ باید در این موضوع نقش آفرین باشند.

سرهنگ پاسدار سلامی با تأکید بر اینکه ۱۷ کارگروه دفاع مقدس و مقاومت باید فعال، کارآمد، جدّی و قوی عمل کنند، عنوان کرد: هدفگذاری ۹۰ درصدی درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و برنامه ریزی برای برگزاری همایش بین المللی سفیران مقاومت با حضور دانشجویان و طلاب خارجی مقیم استان مازندران در دستور کار کارگروه دفاع مقدس دانشگاه‌ها قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید پشتوانه علمی برنامه‌های دفاع مقدس باشند، گفت: در حال حاضر در خصوص دانشنامه استانی دفاع مقدس که کار بزرگ علمی، پژوهشی و تحقیقی است ۹۰۰ مدخل شناسایی و مصوب شده که ۴۵۰ مقاله علمی تهیه و برای ۴۵۰ مقاله دیگر نیازمند مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها هستیم.

سرهنگ پاسدار سلامی، همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوان دفاع مقدس، جمع آوری و ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، مستندسازی عملکرد دستگاه‌ها در دفاع مقدس و حمایت دستگاه‌ها، نهاد‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها از کتب حوزه دفاع مقدس و مقاومت و تولیدات فرهنگی، هنری و ادبی از دیگر موضوعات و برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار