معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌دنبال مردمی‌سازی رویدادهای فرهنگی و هنری

هاشمی از ایجاد قرارگاه شهید آوینی در ادارات کل ارشاد اسلامی در سراسر کشور خبر داد و با بیان اینکه این قرارگاه با هدف واسپاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شکل گرفته است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌دنبال مردمی‌سازی رویداد‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا تاکنون کارنامه قابل قبولی داریم.
کد خبر: ۶۳۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ - 03December 2023

«سید محمد هاشمی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌‎وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌‎پرس، با تاکید بر اینکه مردمی‌سازی در مقام طراحی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اتکا به ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه حلقه‌های میانی فرهنگ و هنر و رسانه در تمام برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه طی دو سال گذشته مدنظر بوده است، اظهار داشت: راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ و هنر متکی بر مردم شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در مقام اجرا، موضوع واسپاری به حلقه‌های میانی فرهنگ و هنر و رسانه وجود دارد. در برنامه ۱۴۰۳ چند تصمیم درگیر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص در برنامه هفتم صورت گرفته است که برنامه‌های مهمی در راستای مردمی‌سازی و واسپاری‌هایی است که امکان دارد به مردم صورت گیرد و محقق می‌شود. این اتفاقات به‌نظرم خبر‌های خوبی خواهند بود که طی چند ماهه آینده نهایی خواهند شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌دنبال مردمی‌سازی رویدادهای فرهنگی و هنری

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره قرارگاه شهید آوینی و ماموریت‌های آن گفت: قرارگاه شهید آوینی یک قرارگاه هم‌افزا است که با تعریف کار مشترک با دبیری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها ایجاد شده است. در این مجموعه، نهاد‌های انقلابی و مردمی با همکاری، کار‌هایی را برای اعتلای فرهنگ استان تعریف می‌کنند که در مقام طراحی و اجرا، کسی که میدان‌داری خواهد کرد، حلقه‌های میانی و موسسات مردمی هستند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌دنبال مردمی‌سازی رویدادهای فرهنگی و هنری

هاشمی با تاکید براینکه این قرارگاه از ابتدای دولت ایجاد شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون پرونده دولت برای مردمی‌سازی و حمایت از فعالیت‌های عرصه فرهنگ و هنر و رسانه مبتنی بر فعالیت‌های مردمی، کارنامه قابل ارائه‌ی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها