بزرگترین اجتماع توان‌یابان زیارت اولی در حرم مطهر رضوی+ فیلم

همزمان با روز جهانی معلولان، هزار و ۵۰۰ توان‌یاب از سراسر کشور، زائر امام رضا (ع) شدند.
کد خبر: ۶۳۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ - 03December 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در مرحله جدید طرح «مهر درخشان» این بار همزمان با روز جهانی معلولان، هزار و ۵۰۰ نفر از معلولان گروه‌های سنی مختلف که تاکنون توفیق زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) را نداشته‌اند، به این میهمانی آسمانی دعوت کرد.

این گروه صبح امروز با دل‌هایی سرشار از امید میهمان آستان مهربان‌ترین امام شدند و با حضور در صحن انقلابی اسلامی این آستان کبریایی و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) به محضر این امام رئوف عرض سلام و ارادت کردند.

این کاروان زیارتی بعد از خواندن زیارت‌نامه و عرض سلام به محضر امام مهربانی‌ها برای صرف صبحانه میهمان ضیافت رضوان رضوی در مهمانسرای حضرت رضا (ع) شدند.

برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی-مذهبی همچون اجرای سرود، نماهنگ و مداحی و مرثیه‌سرایی که با حضور تولیت آستان مقدس رضوی؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی و جمعی از مدیران این آستان مقدس در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این گروه از زائران بود. 

محمد معالی مدیر امور زائران بنیاد کرامت رضوی در حاشیه این مراسم باشکوه اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی معلولان امروز در آستان کبریایی حضرت رضا (ع) میزبان هزار و ۵۰۰ نفر از معلولان و توانیابان سازمان بهزیستی از سراسر کشور بودیم.

وی تصریح کرد: این گروه از زائران در قالب طرح «مهر درخشان رضوی» به مدت سه روز میهمان آستان قدس رضوی هستند و در این مدت از خدمات حمل نقل، اسکان، تغذیه و خدمات فرهنگی و متبرکات رضوی بهره‌مند خواهند شد.

در پایان این مراسم قهرمانان و افتخار  آفرینان مسابقات پاراالمپیک؛ «معصومه زارعی»، «ساره جوانمرد» و «هادی رضایی» مربی تیم والیبال نشسته ایران اسلامی با اهدای هدایای ارزنده و متبرک از سوی آستان مقدس رضوی تقدیر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار