با کاروان شهدا؛

شهید «پورصابری» از دزفول تا مسجد جامع خرمشهر

شهید «محمد پورصابری» تا پایان متوسطه و در رشته برق درس خواند و دیپلم گرفت و سپس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام در ۳ خرداد ۱۳۶۱، با سمت نیروی واحد اطلاعات و عملیات در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سینه شهید شد.
کد خبر: ۶۳۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ - 04December 2023

شهید «پورصابری» از دزفول تا مسجد جامع خرمشهربه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، شهید «محمد پورصابری» در ۲ خرداد ۱۳۴۰ در دزفول به دنیا آمد و در کنار پدری که از راه کشاورزی امرارمعاش می‌کرد، پرورش یافت.

وی تا پایان متوسطه و در رشته برق درس خواند و دیپلم گرفت و سپس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام در ۳ خرداد ۱۳۶۱، با سمت نیروی واحد اطلاعات و عملیات در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سینه شهید شد.

متن خاطره‌ای از برادر شهید؛

زمانی که خبر آزادی خرمشهر در عصر سوم خرداد از تلویزیون اعلام شد، تصویر محمد را سوار بر موتور هوندا تریل دیدم که به همراه دوستش در حال عبور از روی پل اهواز به خرمشهر بودند و انگشتش را به علامت پیروزی، مرتب نشان می‌داد.

من و محسن برادر کوچکترم پای تلویزیون نشسته بودیم و خوشحال از دیدنش به همدیگر می‌گفتیم: «هر وقت از جبهه برگشت بهش می‌گوییم که تلویزیون نشونش داده!» اما مادرم حال و روز دیگری داشت. وقتی می‌دید که تلویزیون مرتب تصویرش را همزمان با خبر آزادی خرمشهر نشان می‌دهد، دل نگران و پریشان گفت: «محمد هیچ وقت جلو دوربین نمی‌رفت. نکنه شهید شده باشه که تلویزیون مرتب داره نشونش میده؟»

چهارشنبه، ۵ خرداد ۱۳۶۱، مصادف بود با دوم شعبان. خواهرم با شوهرش آمدند خانه مان. آن روز بعضی از آشنایان و بستگان نزدیک هم می‌آمدند و می‌رفتند و در گوشی و یواشکی حرف می‌زدند. گاهی برای حرف زدن می‌رفتند توی کوچه و همین رفت و آمد‌ها و نجوا‌ها و درگوشی حرف زدن‌ها باعث شد مادرم شک کند که انگار خبری هست که از او پنهان می‌کنند و اتفاقی افتاده که او بی‌خبر است و نمی‌خواهند به او بگویند.  

در نهایت مادرم طاقت نیاورد و خواهرم و همسرش را قسم داد و آن‌ها نیز خبر زخمی شدن محمد را به مادرم گفتند، غافل از اینکه محمد شهید شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار