در نشست خبری مشترک با حجت‌الاسلام رئیسی؛

رئیس جمهور کوبا: روابط ایران و کوبا بر پایه مقابله با ظلم و جنایت بنا شده است

میگل دیاز کانل گفت: پایه روابط و همکاری‌های دو کشور بر یکسری اصول مشترک بنا شده است که یکی از مهم‌ترین آن اصول، مقابله دو کشور با ظلم و جنایت در سطح جهان است.
کد خبر: ۶۳۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ - 04December 2023

میگل دیاز کانل: روابط ایران و کوبا بر پایه مقابله با ظلم و جنایت بنا شده استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در نشست خبری با حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اظهار داشت: این سفر و دیدار با آقای رئیسی مفهوم و معنای بالایی دارد و در راستای دیدارهایی است که هیاتهای عالی رتبه دو کشور به منظور تحقق بخشیدن به تقویت همکاری‌ها انجام داده‌اند.

میگل دیاز کانل گفت: این دیدار در راستای تفاهمات دو کشور مبنی بر گسترش همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی است، همچنین توافقات و گفت‌و‌گو‌هایی که در دیدارهای متعدد از جمله آفریقای جنوبی و مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت.

رئیس جمهوری کوبا خاطرنشان کرد: روابط تاریخی دو کشور بر پایه احترام و همبستگی بنا شده و قدمتی 40 ساله دارد، این دیدار بعد از گذشت 20 سال از دیدار آقای فیدل کاسترو صورت می‌گیرد، این دیدار همچنین در سایه روابط دوستانه‌ای است که آقای کاسترو در دوره خود پیگیر بوده‌اند و برای تأکید مجدد که جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و برادر ما در منطقه خاورمیانه است.

میگل دیاز کانل افزود: بعد از مذاکره بسیار سودمند ما به امضای شش سند همکاری در این نشست دست پیدا کردیم، پایه روابط و همکاری‌های دو کشور بر یکسری اصول مشترک بنا شده است که یکی از مهم‌ترین آن اصول مقابله دو کشور با ظلم و جنایت در سطح جهان است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار