نیویورک‌تایمز: راکت حماس به یک پایگاه هسته‌ای «اسراییل» برخورد کرد

روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شده راکتی که احتمالاً توسط گروه حماس شلیک شده به یکی از پایگاه‌های نظامی «اسراییل» برخورد کرده است.
کد خبر: ۶۳۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲ - 04December 2023

نیویورک‌تایمز: راکت حماس به یک پایگاه هسته‌ای «اسراییل» برخورد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک روزنامه آمریکایی مدعی شده راکتی که احتمالاً توسط گروه حماس در جریان حمله ۷ اکتبر شلیک شده به یکی از پایگاه‌های نظامی «اسراییل» که موشک‌های هسته‌ای این رژیم در آن نگهداری می‌شود برخورد کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز این ادعا را بر اساس «تحلیل‌های بصری» انجام شده از اتفاقات بعد از حمله حماس به «اسراییل» در روز ۷ اکتبر مطرح کرده است.

این روزنامه نوشته با آنکه راکت‌ها به موشک‌ها اصابت نکرده، اما محل اصابت آن‌ها در پایگاه «سدوت میشا»، واقع در مرکز فلسطین اشغالی باعث ایجاد یک آتش‌سوزی شده که به سمت تأسیسات انبار موشک و سایر تسلیحات حساس حرکت کرده است.

رژیم صهیونیستی هرگز به داشتن زرادخانه هسته‌ای اعتراف نکرده و درباره سلاح‌های هسته‌ای خود سیاست ابهام را در پیش گرفته است. با وجود این، رسانه‌ها، مقام‌های آمریکایی و تصاویر ماهواره‌ای همگی نشان می‌دهند که این رژیم چندین سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

هانس کریستینسن، مدیر «پروژه اطلاع‌رسانی هسته‌ای فدراسیون دانشمندان آمریکایی» به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که برآورد‌ها حاکی از آن است که «اسراییل» احتمالاً بین ۲۵ تا ۵۰ لانچر برای موشک‌های قادر به حمل کلاهک هسته‌ای دارد.

کریستینسن که بررسی‌هایی را بر روی این پایگاه انجام داده می‌گوید این کلاهک‌ها احتمالاً در یک مکان جداگانه دور از این پایگاه نگاه داشته می‌شوند و در جریان حمله حماس تحت تهدید قرار نداشته‌اند.

نیویورک‌تایمز نوشته این نخستین بار است که حمله به سایت سیدوت میشا گزارش می‌شود. این روزنامه نوشته هنوز مشخص نیست که آیا اعضای حماس می‌دانسته‌اند در حال هدف قرار دادن یک سایت هسته‌ای «اسراییل» هستند یا خیر.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار