در مسکو روی داد؛

رایزنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان

وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان در دیدار امروز در مسکو پیرامون مسائل مرتبط با دو کشور رایزنی کردند.
کد خبر: ۶۳۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲ - 05December 2023

رایزنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جیحون بایراموف همتای وی از جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشور‌های ساحلی دریای خزر در مسکو دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این نشست گفت: در چارچوب نشست وزرای امور خارجه کشور‌های حاشیه دریای خزر که در مسکو برگزار شد، فرصتی برای تبادل نظر در مورد مسائل مربوط به دریای خزر فراهم گردید.

آنطور که وزارت خارجه این کشور اعلام کرد، جیحون بایراموف در دیدار دوجانبه امروز بر اهمیت تبادل نظر در مورد مسائل مرتبط با دو کشور و همچنین موضوعات سیاسی، حمل و نقل، انرژی و امنیت منطقه تاکید کرد.

این در حالیست که همزمان با حضور «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در مسکو برای شرکت در نشست سالانه وزرای خارجه ۵ کشور ساحلی دریای خزر، بعدازظهر امروز (سه شنبه) تفاهم‌نامه مشترک به منظور همکاری درباره راه‌ها و ابزار‌های مقابله، کاهش و جبران آثار منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه، به امضای وی و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه فدراسیون رسید.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها