دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آمریکا پشت پرده قتل‌عام مردم غزه

آمریکا به عنوان حامی اصلی و پشتیبان رژیم صهیونیستی نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار در جنایات و کشتار مردم غزه برعهده دارد. چرا که اگر نبود پشتیبانی این کشور هیچگاه «اسرائیل» جرات نمی‌کرد که اینگونه زنان و کودکان غزه را قتل‌عام کند.
کد خبر: ۶۳۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 06December 2023

به گزارش خبرنگار آمریکا پشت پرده قتل‌عام مردم غزهبین‌الملل دفاع‌پرس، در حالی وارد شصت و یکمین روز از عملیات «طوفان‌الاقصی» شدیم که جنگ غزه میان رژیم صهیونیستی و گروه حماس با حمایت و پشتیبانی دنیای غرب و در راس آن ایالات متحده آمریکا دومین ماه خود را هم پشت سر گذاشته است. جنگی که در آن و به دنبال بمباران و گلوله‌باران غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی از هوا، دریا و زمین تا امروز بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیده‌اند.

البته این پایان کار نیست و تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی توسط آمریکا و کشور‌های اروپای غربی در طول بیش از ۶۰ روز جنگ غزه موجب شده تا ارتش «اسرائیل» با قدرت و توان بسیار بالا حملات هوایی و بمباران غزه را ادامه بدهد. همین امر هم موجب شده تا با گذشت بیش از دو ماه از این جنگ بیش از ۴۳ هزار نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه غزه مجروح شوند.

اما میزان و موج حمایت و پشتیبانی دنیای غرب و آمریکا از این رژیم اشغالگر و نامشروع آنقدر وسیع و گسترده است که رژیم صهیونیستی با جرات و اعتماد به نفس بالا از نخستین روز‌های انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» تا امروز باریکه غزه را مورد حملات شدید خود قرار داده است و ویرانی‌های ناشی از بمباران‌های بسیار وسیع و بی‌امان نوار غزه تا امروز بیشتر از یک و نیم میلیون نفر آواره و بی‌خانمان برجای گذاشته است.

موضوع مهم دیگر در این میان تعهد آمریکا به حمایت پیوسته و گسترده از رژیم صهیونیستی است. زیرا این پشتیبانی در جریان جنگ غزه و تا امروز اندازه‌ای بود که شاهد اختصاص یک خط هوایی مستقیم بین آمریکا و «اسرائیل» هستیم که در آن انواع و اقسام سلاح‌ها و تسلیحات پیشرفته برای ارتش رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود.

از طرف دیگر در جریان جنگ غزه شاهد هستیم که شخص «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «آنتونی بلینکن» به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا بسیار بیشتر و فراتر از تمامی دولت‌های گذشته ایالات متحده خود را متعهد به حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی می‌دانند و تا امروز در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نکرده‌اند.

حال بهتر است که از زاویه‌ای دیگر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و نقش اصلی آن در کشتار و قتل‌عام مردم غزه را مورد بررسی قرار بدهیم. یکی از این زاویه‌ها سرپوش گذاشتن ایالات متحده بر کشتار ساکنان غزه توسط اشغالگران صهیونیستی است. شاهد این ماجرا هم سخنان مقامات واشنگتن درباره مناطق امن در غزه است و بر همین اساس هم در روز‌های اخیر دیدیم که درباره مناطق امن موجود در این باریکه آدرس غلط و نادرست دادند که همین اقدام آن‌ها موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم غزه شده است.

نکته مهم دیگر در این میان که نقش آمریکا در کشتار و قتل‌عام کردن غزه را پررنگ و قابل توجه نشان می‌دهد چراغ سبزی است که مقامات کاخ سفید برای بمباران مراکز درمانی و بیمارستان‌های نوار غزه به رژیم صهیونیستی دادند. در این دو ماه جنگ شاهد بودیم که ارتش «اسرائیل» تقریبا تمامی بیماستان‌ها و مراکز درمانی غزه را مورد هدف قرار داده و کم و بیش به تمامی آن‌ها آسیب‌های فراوانی را وارد کرده است. اما در مقابل شاهد هستیم که آمریکا نه تنها در برابر این جنایت رژیم صهیونیستی سکوت پیشه کرده که در موارد فراوانی مانع از تصویب قطعنامه‌های محکوم کننده این رژیم در سازمان ملل شده است.

اما نکته مهمی که سران و مقامات رژیم صهیونیستی به آن توجه ندارند محدود بودن زمانی است که می‌توانند علیه غزه دست به جنایت بزنند و حمایت و پشتیبانی دنیای و غرب و آمریکا را هم همزمان داشته باشند. بر همین اساس هم باید گفت با توجه به ورود جنگ غزه به سومین ماه خود و طولانی شدن این جنگ آرام آرام شاهد ارسال پالس‌هایی از سوی مقامات غربی و آمریکایی به تل‌آویو هستیم که این حمایت و پشتیبانی از آن‌ها رو به پایان است.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که هرچه که باشد باید از آمریکا به عنوان یکی از عوامل اصلی در کشتار و قتل‌عام مردم غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی نام برد. چرا که اگر نبود حمایت‌ها و پشتیبانی‌های تمام قد واشنگتن، این رژیم اشغالگر و نامشروع نمی‌توانست تا این اندازه مردم مظلوم و بی‌گناه غزه را به خاک و خون بکشد.

انتهای پیام/۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار