تولیت آستان قدس رضوی:

بسترهای مختلف اطلاع‌رسانی باید پاسدار هویت امام رضایی مشهد باشند

حجت‌الاسلام‌ مروی گفت: در تبلیغات نشان‌های تجاری و مجموعه‌های تفریحی در بسترهای مختلف اطلاع‌رسانی، به ویژه صدا و سیما، نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که هویت امام رضایی شهر مشهد تحت الشعاع آن تبلیغ قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۳۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ - 06December 2023

لزوم صیانت از هویت دینی مشهد در برابر برخی تبلیغات بازرگانی////////////در حال اصلاحبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جلسه مشورتی آستان قدس رضوی با حضور آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی استاند در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد. در این جلسه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه هویت مشهد وابسته به وجود مقدس امام هشتم است، اظهار داشت: وجود حرم ‌مطهر امام‌ رضا (ع) در مشهد مهم‌ترین نماد هویتی این ارض اقدس است که هرساله میلیون‌ها زائر از ایران و اقصی نقاط جهان برای کسب معنویت از این بارگاه قدسی به مشهد مشرف می‌شوند؛ لذا باید از این هویت صیانت کرد.

حجت‌الاسلام مروی با تأکید بر اینکه تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی نباید به‌گونه‌ای باشد که موجب تضعیف هویت دینی شهر مشهد شود؛ افزود: در تبلیغات نشان‌های تجاری و مجموعه‌های تفریحی در بسترهای مختلف اطلاع‌رسانی، به ویژه صدا و سیما، نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که هویت امام رضایی شهر مشهد تحت الشعاع آن تبلیغ قرار بگیرد؛ هویت، شهرت و تاریخ مشهد به واسطه وجود مقدس حضرت رضا (ع) بوده و باید از اصالت این شهر پاسداری کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت همدلی و هم‌افزایی مسئولان بخش‌های مختلف برای خدمت به مردم، گفت: از تلاش‌های تمامی مسئولان استانی و شهری در بخش‌های مختلف برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مجاوران امام هشتم تشکر می‌کنم؛ در سایه لطف الهی، توجهات حضرت رضا(ع) و تلاش‌های قابل تقدیر مسئولان شرایط خدمت رسانی به زائران در مناسبت‌های مختلف مذهبی طی سال‌های اخیر همواره بهبود یافته و هر سال بهتر از گذشته بوده که لازم است مسئولان با همدلی و همراهی فرصت خدمت به مردم را مغتنم شمارند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه متأسفانه امکانات مشهد پاسخگوی جمعیت قابل توجه زائران این شهر نیست در ادامه یادآور شد: شهر مشهد با سایر مراکز استان‌ها متفاوت است؛ این شهر سالانه میزبان حدود ۳۰ میلیون زائر از شهر‌های مختلف ایران و کشور‌های جهان است؛ گاهی در مناسبت‌های مذهبی و بازه‌های زمانی ۱۰ روزه تا هفت میلیون نفر به این شهر مقدس مشرف می‌شوند، بنابراین امکانات مشهد نیز باید متناسب با شرایط آن باشد و مسائل آن باید ملی دیده شود. مسئولان استان هرکدام به اقتضاء مسئولیت خود باید مدام این نگاه را به مسئولان ملی در پایتخت منتقل کنند که نگاه به مسائل مشهد باید ملی و متفاوت با سایر مراکز استان‌ها دیده شود.

وی همچنین در پایان متذکر شد: باید با یک عزم جدی برخی عوامل مخل روند خدمت‌رسانی شایسته به زائران از قبیل پدیده تکدی‌گری، برخورد با معتادان متجاهر و اتمام پروژه‌های شهری در حریم حرم مطهر امام رضا (ع) تا قبل از عید نوروز پیش‌رو اقدام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار