معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

ارزش‌های خانواده باید حفظ شود

خزعلی بر اهمیت حفظ ارزش‌های خانواده تاکید کرد و گفت: ما وظیفه داریم رسانه‌ها را از نو بازیافت کنیم.
کد خبر: ۶۳۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 08December 2023

ارزش های خانواده باید حفظ شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در رویداد رسانه‌ای «حریر» که با رویکرد تخصصی «زن، خانواده، رسانه؛ از هنجار تا ارزش» در محل فرهنگستان هنر برگزار شد، افزود: باید خانواده را از دو آفت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حفظ کنیم. در حقیقت شکاف نسلی به وجود آمده که در حال شدید شدن است؛ یکی بستگی به فضای مجازی رسانه دارد که سبب از هم گسیختگی انسجام خانواده‌ها شده و بخش دیگر وابسته به محتوایی است که در این ابزار قرار گرفته است که در عین حالی که می‌تواند ابزار خوبی باشد، ممکن است ابزار نامناسبی هم باشد.

خزعلی ادامه داد: محتوا‌های نامناسب، تحریک آمیز، خشونت طلب و جا به جایی ارزش‌ها، گسترش جرایم و بزهکاری‌ها در برخی از فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای و برخی از محتوا‌های ناکارآمد در اینترنت و رسانه‌ها وجود دارد؛ رسانه‌ای که می‌تواند سلاح قدرتمندی باشد و ممکن است که به ضد خود بدل شود؛ ما وظیفه داریم این چالش را تبدیل به فرصت کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بیگانه‌ای وارد خانه ما شده است، تصریح کرد: گذشتگان ما کودکان را با قصه از گرگی بیم می‌دادند که ممکن است شبیه مادر شود و خطری باشد که به اهدافش برسد و حالا این گرگ به عنوان رفیق مجازی در خانواده‌ها نفوذ کرده و در جیب بچه‌های ما قرار گرفته و همیشه یک یا چند بیگانه در کنار فرزندان و همسر خانواده وجود دارد؛ لذا شاهد بسیاری از آسیب‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم رسانه‌ها را از نو بازیافت کنیم و به داشته‌های خود و میراث ناملموس بپردازیم و آن را به نسل بعد منتقل کنیم. اگر به ارزش‌ها نپردازیم ضدارزش‌ها جای آن را می‌گیرد.

خزعلی افزود: خدایی نکرده برخی ارزش‌ها به واسطه هجمه فیلم‌ها و کلیپ‌ها و محصولات چند رسانه‌ای که از خارج وارد می‌شود ممکن است فراموش شود و همه باید همت خود را به کار بریم تا جلوی این اتفاق را بگیریم.

وی تصریح کرد: در سند تحول یکی از وظایف معاونت زنان این است که در بخش خانواده مسائل رسانه را رصد کند. طبیعتاً، چون جایگاه ستادی داریم شاید نتوانیم در حیطه اجرایی وارد شویم، اما می‌توانیم رصد کنیم. گاهی آنچه که به عنوان خوراک به خورد جوانان و نوجوانان داده می‌شود به شدت ضربه زننده به خانواده است؛ از وزیر ارشاد تقاضا داریم مسئله پیوست خانوادگی را در فیلم‌ها و مجوز‌ها مورد توجه جدی قرار دهند. ما ثروتی به نام خانواده داریم که زیبا هستند هرچند ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که باید اصلاح شود و آن ثروت را نباید به راحتی از دست داد.

خزعلی تاکید کرد: امیدواریم نقد‌های مختلفی که به بسیاری از فیلم‌ها وارد می‌شود با رویکرد هنری که از نظر فنی و تکنیکی در حد اعلا است، اصلاح شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها