ایران میزبان نشست آتی شورای حکام مرکز مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه

هشتمین نشست شورای حکام مرکز مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) در شهر دوشنبه و به ریاست رئیس کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ - 08December 2023

ایران میزبان نشست آتی شورای حکام مرکز مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، هشتمین نشست شورای حکام مرکز مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه در شهر دوشنبه و به ریاست «رستم نظرزاده» رئیس کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان برگزار شد.

در این نشست هیأتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست «داود منظور»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه شرکت و سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: امروز در حالی برای گفتگو در زمینه بلایای طبیعی گرد هم آمده ایم که مردم فلسطین در غزه با یک فاجعه و بلای انسانی مهلک به واسطه حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی مواجه هستیم. ما این حملات را قویا محکوم می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان افزود: بلایای طبیعی مرز نمی‌شناسند و ضروری است برای مقابله با آن‌ها تلاش‌های هماهنگ و یکپارچه منطقه‌ای به عمل آمده و از ظرفیت کشور‌های مختلف منطقه استفاده کنیم. از جمله این بلایا موضوع طوفان‌های شن و گرد و غبار است که نیازمند اجرای یک برنامه اقدام منطقه‌ای است.

«محمد حسن نامی»، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در نشست مذکور شرکت و سخنرانی کرد.

اپدیم از دفاتر وابسته به کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه می‌باشد که دبیرخانه آن در تهران مستقر است. شورای حکام اپدیم ۹ عضو دارد که سالانه تشکیل جلسه می‌دهد و گزارش اقدامات و برنامه‌های مالی و اداری آن مرکز برای سال‌جاری و آتی را بررسی و تصویب می‌کند.

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران در حاشیه این نشست با «رستم نظرزاده»، رئیس کمیته وضعیت‌های فوق‌العاده و دفاع مدنی تاجیکستان ملاقات و در خصوص گسترش همکاری‌های دو کشور در بخش پیشگیری، مقابله و جبران آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات که «محمد حسن نامی»، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران جمهوری اسلامی نیز حضور داشت، معاون رئیس جمهور کشورمان ضمن تشکر از میزبانی شایسته تاجیکستان از نشست شورای حکام اپدیم، با اشاره به اهمیت مسئله مقابله با بلایای طبیعی بویژه در سال‌های اخیر، بر ضرورت همکاری کشور‌های منطقه در این خصوص تأکید کرده و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران آماده تقویت همکاری‌ها و تبادل تجربیات در این بخش با کشور دوست و برادر تاجیکستان است.

رییس کمیته وضعیت فوق‌العاده جمهوری تاجیکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری گسترده با جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم تسریع در اجرایی شدن یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه مقابله با بلایای طبیعی که در سفر اخیر رئیس جمهور محترم کشورمان به تاجیکستان به امضا رسید، تاکید کرد.

با تصویب شورای حکام اپدیم، جمهوری اسلامی ایران نایب رئیس شورا و میزبان نشست آتی شورا در سال ۲۰۲۴ شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها