یادداشت/ حامد افروغ

انقلاب اسلامی؛ سرچشمه امید جبهه مقاومت در میدان استکبارستیزی

انقلاب اسلامی توانسته اثر ماندگار و قطعی خود را بر حرکت تاریخ گذاشته و مانند فانوسی بی‌روال در دل طوفان‌ها و تلاطم‌های حوادث جهانی، از ساحل امنیت و صواب، راهنمای آزادگان و ستمدیدگان جهان باشد.
کد خبر: ۶۳۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۳ - 09December 2023

انقلاب اسلامی؛ سرچشمه امید جبهه مقاومت در میدان استکبارستیزیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ با پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری حکومت جمهوری اسلامی، امیدهای بسیاری در میان عموم مردم و نخبگان اقشار مختلف به وجود آمد که راه برای رسیدن ایران اسلامی به مجد و عظمت پیشین فراهم شده است. مجد و عظمتی که بیش از مولفه‌های سیاسی و اقتصادی، در حوزه فرهنگی و تمدنی تبلور داشت و در بستر آن، سیاست و اقتصاد نیز تغذیه می‌شد.

اگر چه تحمیل جنگ به انقلاب نوپای ایران اسلامی ناجوانمردانه‌ترین اما مرسوم‌ترین حربه استکبار برای زمین زدن یک انقلاب بود ـ چرا که پیش‌تر نیز انقلاب‌های دیگری در بدو پیدایش از سوی ابرقدرت‌ها با جنگی نابرابر و سهمگین زمین‌گیر شده بودند ـ اما نفس دفاع مقدس در فرایندی چون صفرا فزودن سرکنگبین، سبب خیر شد و بستر جلوه‌گری مبانی انقلاب اسلامی را در رفتار رزمندگان و منش و جهان‌بینی امام راحل فراهم کرد.

دفاع مقدس خود رسانه‌ای شد تا توجه ملت‌ها و دولت‌های جهان را به انقلاب اسلامی بیش از قبل جلب کند و این کنجکاوی را خصوصا در نخبگان جهان برانگیزاند تا به دنبال چرایی و چگونگی وقوع انقلاب اسلامی رفته و درباره چند و چون آن تحقیق کنند؛ جرقه امیدی که انقلاب اسلامی در دل مظلومان عالم زد، امروز به شعله‌ای روشن و مقاوم تبدیل شده که در هر سرزمینی که تحت ظلم زورگویان است، بارقه‌های آن قابل مشاهده است، بارقه‌ای که یک گوشه آن دامان صهیونیزم و سازشکاران عربی را گرفته و می‌رود تا با امید به خدا و تکیه بر ایمان مجاهدان، ریشه اشغال‌گری و سازش را با هم بزند.

نضج گرفتن مقاومت در عراق در قالب گروه‌های مختلف از مسیجی تا مسلمان شیعه و سنی، تقویت انقلاب و شیعیان در بحرین، پا گرفتن گروه‌های شیعه و آزاده در نیجریه و بسط آرام اما عمیق و سایه‌وار فرهنگ انقلاب اسلامی در آفریقا و مثال‌هایی از این دست، حاکی از عمق تاثیرگذاری انقلاب اسلامی است؛ از این‌رو در هر جای عالم که مقاومت سر بر می‌کند و علم تقابل با ظلم بر می‌افرازد، ابرقدرت‌ها ایران اسلامی را متهم به دخالت می‌کنند، حضوری که نه از مجاری سیاسی بلکه بیشتر از راه‌های نفوذ فرهنگی و اعتقادی است.

ایران اسلامی اما از آنجا که خود زیر بمباران بی‌امان امپراتوری رسانه‌ای غرب و خیانت‌های بی‌شمار نفوذی‌های داخلی و مفسدین سیاسی و اقتصادی است، کمتر توانسته حلاوت این تاثیرگذاری خود در عرصه جهانی و تاریخی معاصر را به ملت خود بچشاند. فشارهای اقتصادی که برخاسته از تحریم خارجی و فساد داخلی است همراه با وابستگی قلبی و ذهنی بخش چشم‌گیری از مسئولان دولتی و سیاسی همچنین غالب شدن فرهنگ غربی بر فضای هنری و فرهنگی کشور از سوی دیگر، برخی عوامل تخریب ذهنی ملت ایران برای درک بهتر و روشن‌تر از موقعیت فعلی کشور در دنیا، جهان اسلام، جبهه مقاومت و منطقه است.

فارغ از آنچه به نگاه و ذهنیت ایرانیان القا شده و به صورت بسیار غلو شده به آن بال و پر می‌دهند، به اذعان کارشناسان و نخبگان غربی انقلاب اسلامی توانسته اثر ماندگار و قطعی خود را بر حرکت تاریخ گذاشته و مانند فانوسی بی‌روال در دل طوفان‌ها و تلاطم‌های حوادث جهانی، از ساحل امنیت و صواب، راهنمای آزادگان و ستمدیدگان جهان باشد؛ از این‌رو وظیفه انقلابیون و حق‌دوستان در ایران بیش از پیش برای تنویر افکار عمومی از یک سو و مبارزه با مفسدین و نفوذگران ظاهر الصلاح از سوی دیگر بیش از پیش سنگین ‌نماید تا از قبل این انجام ویفه بتوانند بار روانی و مادی را از روی زنمدگی ایرانیان کاهش داده و مجالی برای تفکر و تعمق بیشتر به آنان بدهند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار