استاندار لرستان تاکید کرد؛

ظرفیت بالای مساجد برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت

زیویار به ظرفیت بالای مساجد برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و گسترش فرهنگ پیگیری مشکلات محلات در مساجد در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ - 10December 2023

ظرفیت بالای مساجد برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «فرهاد زیویار» استاندار لرستان امروز (یکشنبه) در سومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان، اظهار داشت: خصوصیات بزرگ شهدای استان از جمله شهادت، صداقت و فداکاری و همچنین انسان‌های تأثیرگذار این استان در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ در موفقیت انقلاب ظرفیت‌هایی هستند که در جهت تبیین آن‌ها باید برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

وی تأکید کرد: تاریخ بزرگ استان و افراد بزرگ و تأثیرگذار در آن به ویژه در دوران پهلوی اول و دوم باید با روش‌های مختلف برای نسل جوان تبیین شوند.

استاندار به شخصیت‌های بزرگی از لرستان همچون آیت‌الله کمالوند و نقش پررنگ ایشان در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: اقدامات بزرگ آیت‌الله کمالوند برای پیروزی انقلاب تا جایی اهمیت پیدا می‌کنند که رهبر انقلاب در فرمایشاتشان با مسئولین برگزارکننده کنگره‌ی شهدا به آن‌ها اشاره فرمودند.

زیویار به ظرفیت بزرگ مساجد برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و گسترش فرهنگ پیگیری مشکلات محلات در مساجد در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آسیب شناسی عدم حضور پرشور مردم در مساجد محلات و این که چرا از ظرفیت مساجد در بررسی مسائل مختلف کمتر استفاده می‌شود باید در برنامه‌ی شورا و دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

استاندار افزود: علاوه بر مساجد در مراکز علمی و دانشگاه‌ها نیز می‌توان برای تبیین برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی و بهره‌برداری کرد.

زیویار به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ی دیدار عوامل برگزار کننده کنگره‌ی شهدای لرستان با ایشان در خصوص لرستانی‌ها و لرتبار‌ها اشاره و اذعان کرد: همان گونه که معظم له شجاعت، صداقت و وفاداری را سه خصوصیت بارز لرستانی‌ها بیان فرمودند، باید این منش‌ها تقویت و تبیین شوند.

وی همچنین به تشییع پیکر سه شهید گمنام در استان لرستان اشاره کرد و گفت: پیکر پاک این شهدا فردا وارد استان شده و ۲۶ آذرماه مصادف با پایان ایام فاطمیه در کوهنانی، سپید دشت و فیروزآباد به ترتیب سه بخش تابعه‌ی شهرستان‌های کوهدشت، خرم‌آباد و سلسله با حضور پرشور مردم تشییع خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها