استاندار مازندران تأکید کرد؛

هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع طرح توانمندسازی روستا‌های مازندران

«حسینی‌پور» گفت: لازم است دستگاه‌هایی مانند منابع طبیعی، امور اراضی، محیط زیست و اوقاف در رفع موانع و ایراد‌های موجود در روستا‌ها هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۶۳۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ - 10December 2023

هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع طرح توانمندسازی روستا‌های مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در جلسه توانمندسازی روستا‌ها که در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان برگزار شد به موضوع «رفع تداخلات ارضی» پرداخت و اظهار داشت: اگر قرار باشد اقتصاد مازندران پویا و بالنده شود باید به سرعت برای موضوع رفع تداخلات ارضی که در دستور کار قرار دارد، چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: این موضوع از سال ۹۹ تاکنون به یک معضل تبدیل شده این در حالی است که ما توانمندسازی اقتصاد روستا را در استان هدف‌گذاری کردیم.

استاندار مازندران به دستگاه‌های مربوطه مأموریت داد تا تدابیر لازم برای این موضوع اتخاذ کنند، زیرا انجام این کار مشکلات مربوط به مالکیت ارضی و دریافت مجوزات سرمایه‌گذاری در روستا‌ها را رفع خواهد کرد.

حسینی‌پور افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در قالب یک تیم مدیریتی باید مشکلات مردم را رفع کنند؛ اگر قرار باشد استان رشد کرده و به توسعه‌یافتگی دست پیدا کند باید در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: با داشتن ظرفیت‌های نمایندگان در مجلس و همچنین تلاش مضاعف مدیران می‌توان با همصدایی، میزان نارضایتی‌ها را کاهش داد.

استاندار مازندران به طرح توانمدسازی «۵۰۰ روستای مازندران» اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این طرح تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حسینی‌پور اظهار کرد: در این طرح آموزش اولیه اعضای شورای توسعه روستا در چند دوره انجام شد و برای تامین بودجه این طرح نیز اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی به دستگاه‌های مربوطه مأموریت داد تا ظرف ۱۰ روز مجوز‌های لازم برای این روستا‌ها را تحت عنوان پنجره واحد صادر و خدمات مورد نیز را فراهم کنند.

استاندار مازندران اذعان داشت: در این طرح پروژه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت در این روستا ایجاد خواهد شد تا مردم به آینده روستا‌ها امیدوار شوند و به همان ترتیب مهاجرت معکوس صورت گیرد.

حسینی‌پور همچنین بر همکاری متولیان این حوزه از جمله منابع طبیعی، سازمان اراضی، محیط زیست و اوقاف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در طرح توانمندسازی روستا‌ها همه دستگاه‌های اجرایی استان جهادی پای کار باشند، ادامه داد: باید تلاش کنیم روستا‌ها مولدسازی شده و در صادرات و اشتغال پایدار جوانان روستایی نقش داشته باشند.

حسینی‌پور بیان کرد: شالیکاران مازندران با توجه به تولید محصول برنج این ثروت عظیم غذایی نمی‌توانند بدون اخذ تسهیلات این محصول را تولید کنند این نشان از آن دارد که سیاست‌گذاری ما اشکال دارد.

استاندار مازندران ادامه داد: اگر استان مازندران بتواند در فاز نخست طرح توانمندسازی ۱۰۰ روستا را طی دو سال هدف‌گذاری و اقتصاد روستایی را متحول کند به‌طور حتم ۱۰۰۰ روستا با الگوگیری از این طرح آباد خواهند شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش به اهمیت تشکیل تعاونی روستایی پرداخت و خاطرنشان کرد: حتی کسانی که در صنایع دستی نیز فعالیت می‌کنند باید شرکت تعاونی تشکیل داده و محصولات خود را صادر کنند.

حسینی‌پور بیان کرد: صدور مجوز برای این ۱۰۰ روستا در پنجره واحد استان باید به سهولت صورت گیرد و هر دستگاهی نیز در دستگاه مربوطه خود تسهیل‌گری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها