در بیست و یکمین نشست دوحه؛

امیرعبداللهیان: حمله به پایگاه‌های آمریکایی ارتباطی به ایران ندارد

وزیر امور خارجه با بیان اینکه حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق ارتباطی به ایران ندارد، گفت: گروه‌های مقاومت از ملت فلسطین و مسلمانان دفاع می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ - 11December 2023

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه با شرکت مجازی در بیست و یکمین نشست دوحه با حضور سران کشورها و سازماهای منطقه‌ای در خصوص پیشنهادات ایران برای وضعیت فلسطین اظهار داشت: ما پیشنهادهای واقعی را از طریق برگزاری همه‌پرسی مطرح کردیم که تحت نظارت سازمان ملل باشد و آن را ثبت کنند.

وی درباره حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و همچنین وتوی قطعنامه شورای امنیت گفت: باید شفاف بگویم که آمریکا با تمام توان در پشت رژیم اسرائیل ایستاده است و کاخ سفید حمایت‌های سیاسی گسترده‌ای از این رژیم به عمل می‌آورد. دولت آمریکا از حق وتو برای اینکه جنگ متوقف نشود، استفاده کرد. اگر آمریکایی‌ها رای‌ می‌دهند و خواستار این هستند که فرقی بین نظامیان و غیرنظامیان قائل شود، این مسئله باید اتفاق بیفتد.

وزیر امور خارجه با اشاره به پیام‌هایی که آمریکایی‌ها می‌فرستند، عنوان کرد: حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق، ارتباطی به ایران ندارد. گروه‌های مقاومت در درجه اول برای مبارزه با داعش تشکیل شدند، اما همچنان وجود دارند و از ملت فلسطین و مسلمانان دفاع می‌کنند. این گروه‌ها در سوریه و عراق هستند که پایگاه‌های آمریکایی را مورد هدف قرار می‌دهند و ما دخالت نمی‌کنیم.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به نظر ایران درباره فلسطین اظهار داشت: آنچه ما و رژیم صهیونیستی به طور مشترک داریم این است که هیچ‌کدام از ما دو طرف به ایده دو کشوری معتقد نیستیم.

وی تأکید کرد: باید در سرزمین فلسطین یک دولت تشکیل شود و آن هم دولتی باشد که برای فلسطینی‌هاست و از طریق رفراندوم انتخاب شده باشد. تنها چیزی که ما معتقد هستیم، این است که راه‌حل دو کشوری کمکی به فلسطین نمی‌کند.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: فلسطینی‌ها شامل مسیحی‌ها و مسلمانانی هستند که از ابتدا در سرزمین فلسطین بودند و آن‌ها هستند که باید درباره سرنوشت منطقه و سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند؛ حتی یهودی‌هایی هم که در آن منطقه بودند، همه اینها باید به طور مشترک تصمیم بگیرند و ما به خواسته آنان احترام می‌گذاریم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار