در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: ارائه ارزاق عمومی چندنرخی معنا ندارد/ نظارت‌ها باید سخت‎گیرانه باشد تا بساط سودجویان جمع شود

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: سفره کارگران ما برای خرید نان سنگک ۲۰ هزار تومانی کشش ندارد. به همین دلیل می‌گوییم یک نظام دقیق صنفی برای نظارت دقیق و سخت‌گیرانه بر بازار تعریف کنید تا بساط سوداگران و سودجویان جمع شود.
کد خبر: ۶۳۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲ - 11December 2023

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: ارائه ارزاق عمومی چندنرخی معنا ندارد/ نظارت‌ها باید سخت‎گیرانه باشد تا بساط سودجویان جمع شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» در دیدار با «سید سعید راد» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی که با حضور اعضای هیئت‌ مدیره شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تأمین امنیتی معیشتی مردم اظهار داشت: شما کفیل ارزاق شیعیان علی ابن موسی‌الرضا (ع) هستید. این کشور، مملکت امام زمان (عج) و سرزمین امام هشتم است و اکنون که اداره معیشت این مردم بر عهده شما واگذار شده، باید نگاه تکلیف‌‎مدارانه به این مسئولیت خود داشته باشد و آن را یک وظیفه شرعی بدانید.

وی افزود: حقیقت این است هر قدر هم که مملکت از نظر تمدن، فرهنگ، فناوری و دانش پیشرفته باشد، مردم آسوده‎ خاطر نخواهند بود و امنیت افکار عمومی تأمین نخواهد شد مگر اینکه مردم از سفره‌های خود اطمینان داشته باشند. کشاورز، کارگر، کارمند و اقشار مختلف از این مردم عزیز باید مطمئن باشند سفره‌ای که امروز برای خانواده خود تهیه می‌کنند، فردا هم توان تأمین آن را خواهند داشت و این، معنی دقیق همان امنیت معیشت سفره‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت تلخ است که بازار ارزاق مردم، مدت‎ها است از وجود دزد‌هایی رنج می‌برد که در مقام دلال، دسترسی این ملت را به رزق حلال خدا سخت می‌کنند. برادران، ببینید آرد پاک و باکیفیتی که شما تهیه می‌کنید با نانی که در سفره مردم قرار می‌گیرد، چقدر فاصله دارد. اینکه نگاه کنیم ببینیم در برخی نانوایی‌ها، نان به سه نرخ متفاوت به مردم عرضه می‌شود، این خیلی بد است. این پذیرفته نیست نانی که به قیمت مصوب ارائه می‌شود، کیفیت نداشته باشد تا سودجویان بتوانند محصول باکیفیت و مطلوب خود را به چند برابر قیمت مصوب عرضه کنند و مردم نیز ناچار به خرید باشند.

علم‌الهدی ادامه داد: سفره کارگران ما برای خرید نان سنگک ۲۰ هزار تومانی کشش ندارد. مرغ و گوشتی که هر روز گران‎تر می‌شود، بیشتر از سفره مردم فاصله می‌گیرد. به همین دلیل است که می‌گوییم یک نظام دقیق صنفی برای نظارت دقیق و سخت‌گیرانه بر بازار تعریف کنید تا بساط سوداگران و سودجویان جمع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار