امام جمعه مشهد:

حضرت زهرا (س) بنیان‎گذار مبارزه براساس مظلومیت بود/ شرکت‌های دانش‌بنیان در خط مقدم خودکفایی کشور ایستاده‌اند

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: از ابتدای تاریخ، همه تقابل‌ها یا برخورد سیاسی بوده یا مقابله مطلق نظامی، اما وجود اقدس زهرای مرضیه (س) بنیانگذار خط جریان و مبارزه‌ای بی‌سابقه در طول تاریخ شد که در آن، همه چیز بر مبنا و محور مظلومیت رخ می‌دهد که سردار کامل‎عیار این مبارزه نیز وجود اقدس سیدالشهدا (ع) بود.
کد خبر: ۶۳۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱ - 15December 2023

حضرت زهرا (س) بنیان‎گذار مبارزه براساس مظلومیت بود/ شرکت‌های دانش‌بنیان در خط مقدم خودکفایی کشور ایستاده‌اندبه گزارش دفا‌ع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن دعوت از آحاد مردم مشهد و زائران امام هشتم (ع) برای حضور در مراسم اجتماع عزاداران فاطمی در روز یکشنبه اظهار داشت: از همه برادران و خواهران دعوت می‌کنم که در این مراسم حضور پیدا کنند تا در عزای مادر سادات از عرصه میدان شهدا به محضر علی ابن موسی‌الرضا (ع) مشرف شویم و برق اشک خود را روی فرش امام هشتم (ع) به محضر امام تقدیم کنیم تا زینت مجلس ما، مقتل‎خوانی زهرای مرضیه (س) و حضور پیکر‌های پاک و مطهر شهدای گمنام باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) بنیان‎گذار مبارزه براساس مظلومیت بود، افزود: از ابتدای تاریخ، همه تقابل‌ها یا برخورد سیاسی بوده یا مقابله مطلق نظامی، اما وجود اقدس زهرای مرضیه (س) بنیانگذار خط جریان و مبارزه‌ای بی‌سابقه در طول تاریخ شد که در آن، همه چیز بر مبنا و محور مظلومیت رخ می‌دهد. سردار کامل‎عیار این مبارزه نیز وجود اقدس سیدالشهدا (ع) بود که حماسه خود در کربلا را تا پایان تاریخ بر همین اساس فراگیر کرد.

وی در تکمیل صحبت‌های خود گفت: در ماجرای کوچه، وقتی اشرار و اوباش به خانه امیرالمومنین (ع) ریختند، در را آتش زدند، شکستند و متعرض دختر رسول خدا (ص) شدند، مولا در اتاق نشسته بود. برای علی (ع) که با یک چوب‌دستی می‌توانست اهالی مدینه را از شهر بیرون کند، کاری نداشت که با شمشیر خود همه مهاجمان را به درک واصل کند، اما اگر شمشیر مولا در ماجرای کوچه از نیام خارج می‌شد، اسلام دیگر چهره‌ای از یک دین الهی برای هدایت ابنای بشر نداشت بلکه یک تز قدرت همچون سایر نظریه‌های حکمرانی می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: مجاهدت امیرالمؤمنین (ع) در ماجرای کوچه با نهضت زهرای اطهر (س) استمرار پیدا کرد و این سرچشمه از یک خط مقدس مبارزه شد که به ما یاد می‌دهد بنا نیست در مقابل کفر و جنایت ساکت بنشینیم تا به هر هدفی که خواست دست پیدا کند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به هجوم اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینیان افزود: ماجرای غزه ثابت کرد آمریکای جنایتکار در مقام براندازی حق از هیچ عملی فروگذار نیست و نه‌تن‌ها خون‌خوار، جنایتکار، کودک‎کش و ظالم است بلکه حتی آبرویی هم در عالم ندارد؛ به گونه‌ای که بیش از پنج هزار کودک را می‌کشد و دنیا او را نفرین می‌کند، اما باکی هم از این وجهه جهانی خود ندارد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با تأکید بر اینکه مقاومت باید در همه جنبه‌ها از جمله مسائل علمی و حوزه‌های فناوری تجلی پیدا کند، گفت: فردا ۲۵ آذر و روز تحقیق و پژوهش است. یک جنبه از مقاومت ما نیز در قطع وابستگی‌هایمان به آمریکا متجلی می‌شود که به برکت رهنمود‌های سازنده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های دانش‌بنیان، پیشرفت‌های خوبی هم از فناوری نانو و سلول‌های بنیادی گرفته تا عرصه‌های مختلف تخصص‌های پزشکی و دانش فضایی حاصل شده است.

وی تأکید کرد: امروز در کشور ما هیچ بیماری وجود ندارد که فرد مبتلای آن برای درمان ناچار به حضور در کشور‌های اروپایی و آمریکا باشد که این دستاورد بزرگی است. حرکت اولیه، لازم و ضروری ما نیز در این میدان آن است که ما در ابتدا وابستگی خود را قطع کنیم و سپس مبارزه را در ساحت‌های دیگر ادامه دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان عزیز ما نیز باید بدانند در صف اول خودکفایی کشور و خط مقدم مقابله با استکبار ایستاده‌اند تا دست مردم را پُر کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی حتی در خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی هم موفق بوده است در ادامه عنوان کرد: سه تدبیر مهم در این باره در جریان است تا بی آن‌که نیاز باشد ما بنشینیم برجامی را امضا بکنیم تا دشمن دست از تحریم‌های خود بردارد، خودمان تحرکاتی بکنیم که توطئه دشمن را خنثی کند. یکی از این راهبردها، حرکت‌های جدید اقتصادی و تعامل‌های نوینی است که در قالب پیمان‌نامه‌های بزرگ اقتصادی جهان با محوریت شرق تحقق پیدا می‌کند. این موضوع باعث شده تا امروزه ایران اسلامی از یک کشور تحریم‎شده در فروش نفت به وضعیتی برسد که مشتریان نفت او صف بکشند و تقاضا برای آن زیاد شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در تکمیل صحبت‌های خود افزود: حرکت دوم، اجبار دشمن برای بازگرداندن بخش‌هایی از اموال بلوکه‌شده کشور در کشور‌های مختلف بود. تولید منابع جدید ارزی هم سومین اقدام است که به برکت این تلاش‌ها در بدنه دولت و جریان حاکمیت، شاهد گشایش‌های اقتصادی هستیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه مشهد؛ ضمن برشمردن برخی چالش‌های اقتصادی و فرهنگی خاطرنشان کرد: با این حال، اگرچه نظام در تقابل با استکبار و کسب استقلال کامل کشور موفق بوده، اما همچنان در برخی عرصه‌ها نیز مشکلاتی داریم. یکی از این مصادیق، مشکلات معیشتی است که همچون غباری، پیش چشم‌ها را گرفته و اجازه نمی‌دهد مردم حقیقت پیشرفت‌های اقتصادی را ببینند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: مشکل معیشتی به این نیست که پنجاه سال قبل، یک آقایی در همین شهر قند را فلان قیمت خریداری می‌کرد که اکنون به چند هزار تومان رسیده بلکه اصل مشکل معیشتی به نبود امنیت در سفره‌های مردم بر می‌گردد تا کار به جایی برسد که کارگر عزیز ما نداند سفره‌ای که امروز برای خانواده خود پهن کرده، فردا هم با همین قیمت در دسترس خواهد بود؟

وی در ادامه یادآور شد: این مسائل یا باید به‌سرعت برطرف شود و یا دولت خودش به میدان بیاید و بخشی از سفره مردم را بر عهده بگیرد. این موضوع کالابرگ، طرح مهمی است که اجرای آن باید تسریع شود. اگر نمی‌شود گرانی را به‌کلی ریشه‌کن کرد، دولت و حکومت بخشی از بار معیشتی را به گردن بگیرد و تأمین اقلامی از ارزاق عمومی را با میدان‎داری خود صورت دهد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های ما به عرصه فرهنگ بازمی‌گردد، در ادامه اظهار داشت: جایی که بی‌حجابی، ارکان فرهنگ عمومی کشور را گرفتار کرده و افزون بر اینکه نافرمانی در ساحت دین و پیشگاه الهی محسوب می‌شود، در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به‌عنوان جرم سیاسی قلمداد شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان خطبه‌های این هفته نمازجمعه تأکید کرد: برادران و خواهران، عزیزان من، در طول ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی، هر جا مشکلی برای این کشور پیش‌آمده خود مردم آن را حل کرده‌اند. در این مصداق هم باید خود مردم پای‌کار بیایند تا جرم بزرگی همچون بی‌حجابی را براندازی کنند و حافظ جایگاه ارزشمند و مقام متعالی زن ایرانی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار