در نشست خبری ششمین جشنواره عمار مطرح شد؛

تأسیس مدرسه سینمایی عمار/ «روایت فتح‌»های جدید از جبهه مقاومت در راه است

وحید جلیلی گفت: امروز در جشنواره فیلم عمار رگه‌های حرفه‌ای شدن این فیلم سازان را خواهید دید که در همین راستا مدرسه سینمایی عمار شکل گرفته است.
کد خبر: ۶۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ - 25December 2015

تأسیس مدرسه سینمایی عمار/ «روایت فتح‌»های جدید از جبهه مقاومت در راه است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، در نشست خبری ششمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار که با حضور وحید جلیلی، نادر طالبزاده، سید رسول منفرد و سجاد اسلامیان در حسینه هنر برگزار شد، منفرد دبیر اجرایی این جشنواره با ارایه گزارش کوتاهی از جشنواره عمار گفت: با توجه به تفاوت مهلت ثبت نام در بخشهای مختلف جشنواره تا 20 آذر حدود 2155 اثر در بخشهای مختلف انیمیشن، داستانی، نماهنگ، فیلمنامه، تیزر تبلیغاتی و بخش مستند ثبت نام کردند.

وی افزود: در بخش «فیلم ما» که سومین دوره آن بود 270 اثر حضور داشت که در مقایسه با دوره قبل، دو برابر افزایش داشته؛ به همین خاطر فکر میکنیم در راستای عدالت در حوزه تولید استانها گام موفقی را برداشتهایم؛ چرا که این افزایش به دلیل حضور فیلمسازان استانی بوده است.

طالبزاده دبیر جشنواره هم با اعلام این خبر که جشنواره امسال پر محتوا، بدیل و منحصر به فرد خواهد بود، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که امسال کارهای با کیفیتی وجود دارد که میتوانند همراه با صاحبان اثر در محافل مختلف حضور یافته و درباره فیلمها گفتوگوهایی صورت گیرد.

وی افزود: از نظر انتخاب سوژه، انتخاب هایی که در جشنواره عمار صورت گرفته، در جهان منحصر به فرد هستند؛ چون تولید آنها به دلیل سابقه و جرأتی است که فیلم سازان به خرج داده و در مناطق بحرانی حضور یافتند.

دبیر ششمین جشنواره فیلم عمار سپس از حضور سه هزار اثر خارجی در این جشنواره خبر داد و عنوان کرد: در بخش بینالملل 3000 هزار اثر دریافت کردیم؛ که اوایل بهار این بخش از جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

در ادامه این نشست، وحید جلیلی مسئول سیاستگذاری جشنواره عمار نیز با اشاره به دو هدف اصلی جشنواره گفت: ساماندهی تولید و سازمان تماشای فیلم، دو هدف عمده این جشنواره است؛ زیرا جشنواره عمار چرخه تولید سینمای ایران را در تکمیل توامان سازمان تولید و تماشا با هم میبیند.

وی ادامه داد: جنبش خاص اکرانهای عمار نشان میدهد متناسب با ظرفیتی که کمتر به آن توجه شده، میتوانیم سازمان تولید و فیلمسازان را به سمتی هدایت کنیم که هم سوژههای بدیعتر و هم مخاطبان بیشتری را برای سینمای ایران  به ارمغان بیاورند.

جلیلی با اشاره به اینکه یکی از جلوههای عمار، پیوند با جبهه جهانی مقاومت و مخصوصا مدافعان حرم خواهد بود، اضافه کرد: مردم ایران که در ناامنترین منطقه جهان، امنترین روزگار را به سر میبرند، باید از واقعیتهای منطقه خبردار شوند؛ که البته ما در این مسئله ضعف جدی داریم.

وی بیان داشت: یکی از برکات فیلمسازی انقلابی این است که به دلیل خلوص این فیلمسازان و حضور در خطرناکترین مناطق مانند سوریه، عراق و افغانستان، خواهید دید که فیلمهای جذابی به نمایش در میآیند.

مسئول سیاستگذاری جشنواره عمار با اشاره به جلسه همکاری با مسئولین لشکر فاطمیون گفت: اخبار خوبی برای شکلگیری جریان فیلمسازی در راه است؛ که روایت فتحهای جدید را به ارمغان خواهد آورد؛ این جریان با ظهور و بروز جریان آرمانی مقاومت در پاکستان، لبنان، افغانستان، سوریه و عراق منعکس میشود.    

وی با بیان اینکه علیرغم برگزاری چندین جلسه با وزیر ارشاد و معاونت سینمایی، متأسفانه متولیان فرهنگی کشور هیچ کمکی به جشنواره عمار نداشتند، اظهار داشت: با این نگاه که این جشنواره بخشی از سینمای انقلاب است و باید متولیان فرهنگ، اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کنند، چندین جلسه با مسئولین ارشاد داشتیم ولی متأسفانه حاضر به کمک به ما نشدند و حتی اجازه ندادند بودجه مصوب مجلس به این جشنواره اختصاص یابد.

جلیلی با بیان این که امروز از این تریبون از مسئولان فرهنگی برای دگر اندیشی و تجربه کردن سازمان تولید و اکران در جشنواره عمار دعوت میکنیم، تأکید کرد: این جشنواره مردمی، موکول و معطل تصمیمگیریهای بیرونی نمیماند و تا زمانی که اخلاص در دستاندرکاران آن وجود دارد با کمک های مردمی، جشنواره را پیش خواهیم برد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بخشی از کار جشنواره عمار، پیدا کردن استعدادها و تشویق برای تولید است، گفت: امروز در این جشنواره رگه های حرفه ای شدن این فیلمسازان را خواهید دید که در همین راستا مدرسه سینمای عمار شکل گرفته است و چندی است با مسئولیت «حامد بامروت نژاد» کار خود را شروع کرده است.

خاطرنشان میشود بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، رونمایی آثار برگزیده هر بخش در مراسم افتتاحیه برگزار میشود که این مراسم سهشنبه 8 آبان در سالن شهید بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خواهد بود.

اکرانهای جشنواره نیز طبق روال سابق از 9 دی در سینما فلسطین برگزار میشود؛ که همزمان با آن نشستهای هنر و واقعیت، کارگاههای آموزشی با حضور اساتید برتر و سخنرانی حجتالاسلام پناهیان و دکتر عباسی برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار