دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شهدا می‌آیند تا مقاومت را زنده‌تر کنند

تشییع پیکر شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) که چند سالی است در کشور انجام می‌شود؛ یادآور همان مقاومتی است که این روزها در غزه شاهدش هستیم.
کد خبر: ۶۳۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۸ - 13December 2023

.گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: زن، پیکر کوچک غرق به خون فرزند را در آغوش گرفته است و بین آوار ساختمان‌های غزه پرسه می‌زند. صدای ناله و اشک‌های بی‌امانش آتش به جان‌ها می‌اندازد، اما جملاتی که بر زبان جاری می‌کند، حیرت‌آور است. «حسبی‌الله و نعم‌الوکیل» خداوند برای ما بس است، جمله‌ای که از روی زبونی و ضعف نیست، بلکه با اقتدار می‌گوید. او با اینکه از داغ فرزند زخم عمیق دیده است، اما هنوز استوار است، استوار مثل غزه ویران شده. مشق این روز‌های مردم غزه مقاومت و صبر است، مقاومتی که از دل ایمان بیرون ریخته است.

اسفند سال ۶۵ است، پیکر ۲ شهید در یکی از خیابان‌های باریک شهر بر روی دستان مردم به سمت خانه ابدیشان حرکت می‌کند، پیشاپیش جمعیت مادری عکس ۲ فرزندش را در دست گرفته است، استوار گام برمی‌دارد و به سمت گلزار شهدا می‌رود تا ۲ شهید خود را؛ پاره‌های تنش را درون خاک بگذارد، او نیز غم دارد، زخم‌های عمیق بر سینه‌اش نشسته، اما استوار است، استوار به پشتوانه درسی که از مکتب اسلام آموخته و حال در امتحانی بزرگ آن را پس داده. 

چه آن مادر داغدیده غزه و چه زن ایرانی که فرزندش را در جبهه مقابله با متجاوز بعثی به میدان فرستاده از یک الگو پیروی کرده‌اند. قرن‌هاست فرهنگ مقاومت از صدر اسلام رشد یافته و با نمایش صحنه‌های بی‌بدیل صبر و ایمان از جمله حماسه عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال آن به دست جوان ایرانی و جوان اهل فلسطین افتاده و رسم زنانگی مادران ایرانی و غزه شده تا با استعانت از آن در برابر ظلم و دشمنان بایستند.

نباید این را از یاد برد که آنچه شهدا در هر نقطه دنیا و در هر برهه از تاریخ کردند در جایی به ثمر خواهد نشست و ثمره آن برچیده شدن ظلم است، وعده‌ای که خداوند آن را محقق خواهد کرد. خون شهید و مظلوم به زمین ریخته نمی‌شود؛ مگر روزی انتقام آن از ظالم ستانده شود. 

جریان مقاومت در فضای کشور جز با ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی حاصل نخواهد شد. یادآوری این مهم که از جان گذاشتن برای به دست آوردن عزت و سربلندی، ایستادگی مقابل ظلم و فساد، و نیز تعالی انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات جز با اشاعه این فرهنگ امکان پذیر نیست.

سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور که چند سالی است به رسمی مبارک تبدیل شده  یکی از اقدامات خوبی است که به ترویج این فرهنگ پرداخته است. برای جوان و نوجوانی که هیچ‌گاه روزهای جنگ را درک نکرده‌اند، شاید تصویر جوانان از جان گذشته مبهم و دور از ذهن باشد که پیچیدن عطر شهدای گمنام در کشور یادآور بخشی از تاریخ پرافتخار کشور و افتخار آفرینانش است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها