سردار سلامی در همایش حفاظت سپاه:

آمریکا عامل اصلی وقوع بسیاری از جنگ‌ها در منطقه است/ فضای تنفس دشمن را تنگ کرده‌ایم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: همه جنگ‌های 37 سال گذشته در این منطقه و جهان اسلام رخ داده؛ که آمریکا عامل وقوع همه آنها بوده است.
کد خبر: ۶۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ - 26December 2015

آمریکا عامل اصلی وقوع بسیاری از جنگ‌ها در منطقه است/ فضای تنفس دشمن را تنگ کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، صبح امروز در همایش «حفاظت سپاه؛ اقتدار و امنیت ملی»، (حفاظت شخصیتها و امنیت هوانوردی) که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امروز اسلامی به برکت انقلاب امام خمینی و رهبری مقام معظم رهبری تکیهگاه همه مسلمانان جهان است.

وی در ادامه با بیان اینکه جهان قدرتمند، صلح را به قیمت ظرفیتسازی برای جنگ تصور میکند، افزود: در منطق قدرتهای بزرگ صلح فاقد اصالت است. آنها باید برای انهدام سیاره زمین قدرتاندوزی کنند، تا در احساس صلح و آرامش به سر ببرند.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: برای آنها ناامنی چیزی است که در آنجا معنا دارد؛ آنها خواهان جهانی هستند که در آن همه در ناامنی، فلاکت و ذلت زندگی کنند و آنان در امنیت و آرامش باشند.

سردار سلامی ادامه داد: این تصویر جهانی است که آنان ترسیم کرده و برای رسیدن به این آرمان خطرناک و شوم، راهبردهای جدی و واقعی طراحی و اجرا میکنند.

وی اضافه کرد: البته نزدیک به 40 سال است که نقطه کانونی اجرای این راهبردها جهان اسلام و نقطه کانونیتر آن یعنی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: واقعیتهای تاریخ نزدیک را که مرور کنیم، میبینیم تقریبا تمام جنگهای  37 سال گذشته در این منطقه بوده و محرکه اصلی این جنگها نیز آمریکا و شرکای آن بودهاند؛ به نحوی که بیشترین تعداد راکت، بمب و گلوله توپ در قلب این منطقه یعنی ایران فرود آمده است.

سردار سلامی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل به تنهایی در 40 سال گذشته به 14 کشور اسلامی حمله کردند؛ که محرک تمام این جنگها آمریکا بوده است. علاوه بر این، هفت جنگ بزرگ نیز در این منطقه روی داده است.

وی با اشاره به اینکه سرنوشت مسلمانان امروز تحت تاثیر این جنایتها است و جنگ نیز هنوز ادامه دارد، بیان داشت: اشغال سرزمینهای اسلامی، صدمه وارد کردن به ملتها و دفن کردن آنها زیر سقف خانههایشان واقعیتهای تلخ امروز و دیروز و شاید فرداهای این منطقه باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: نتیجه این روند این است که هر کشوری نسبت به کشور دیگری دارای فاصله قدرت بوده و از تفاضل قدرت بهرهمند باشد، به آنها حمله میکند و هنجارها، مرزهای بینالمللی و کنوانسیونهای بینالمللی هیچکدام قادر به جلوگیری از تجاوز کشورهای صاحب قدرت نسبت به ملتهای ضعیف نیستند. بنابراین هرج و مرج، بی نظمی، اغتشاش و جنگهای غیر منطقی، مشخصه جهانی است که احساس مدنیت میکند.

سردار سلامی بیان داشت: در همین رابطه عربستان به یمن حمله میکند و بدون هیچ بهانه و استدلال و دلیل روشن و واضحی تنها براساس احساس قدرت، به کشوری دیگر تجاوز میکند و یا همسایه شمالی عراق بهواسطه احساس قدرت، نیروی نظامی خود را به سوی این سرزمین گسیل میدارد.

وی ادامه داد: آمریکا احساس قدرت میکند و روی خانههای مردم پاکستان بمب میریزد. رژیم صهیونیستی نیز هرگاه احساس قدرت کند از مرز لبنان عبور میکند، مردم فلسطین را مورد حمله قرار میدهد و جولان را در اشغال نگاه میدارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه استراتژی صاحبان قدرت این است که برای برقراری امنیت، ملتهای دیگر را در انحصار و وابستگی ژئوپلتیکی خود قرار میدهند، افزود: اینکه در طول مدت 37 سال بعد از انقلاب انواع مختلف جنگ، تهدید و فتنهها را در مقیاس جهانی تجربه کردیم، ناشی از درک این حقیقت توسط دشمنان است که اگر به مسلمانان اجازه فعالیت دهند، همان حرکت سریع اسلام در صدر اسلام را شاهد خواهیم بود؛ به شکلی که اسلام به سرعت اقصینقاط جهان را میپیماید.

وی با تأکید بر اینکه در این مسیر راهی جز انتخاب جهاد بهعنوان تنها راه سعادت نداریم، اظهار داشت: بیش از 17 هزار شهید در عرصه ترورهایی داریم که صحنهگردان آنها قدرتهای بزرگ بودند؛ علاوه براین تمام جنگهایی هم که تاکنون علیه ما بوده اعم از توطئه تجزیهطلبانه، مداخلههای نظامی اواخر جنگ تحمیلی، حضور نظامی در بیابانهای طبس و جنگهای نیابتی، همه اینها متأثر از دخالت قدرتهای سلطهگر و ائتلاف آنها علیه ما است.

سردار سلامی با بیان اینکه باید مساحت امنیت ملی خود را در بیرون مرزها و درون مرزها گسترش دهیم، عنوان کرد: اقتدار یعنی توانایی ما در تحمیل اراده خود به دشمن؛ به نحوی که بعد از گذشت 37 سال از عمر انقلاب توانستیم تمرکز استراتژی دشمن را بر هم بزنیم و جبهههای متعددی را علیه آنها باز کرده و انرژی آنها را هم در سطح جغرافیای منطقه توزیع کنیم. 

وی با اشاره به اینکه دشمنان هر کجا راهبردی را عملیاتی کنند، ما در مقابلشان با ارادهای آشکار میتوانیم بایستیم، تأکید کرد: مخالفت ما با دشمنان فقط در حرف نیست؛ بلکه در میدان عمل گلوگاههای آنها را در اختیار داریم و فضای تنفسی آنها را تنگ کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه درادامه به موضوع کاهش قیمت نفت اشاره کرد و گفت: عربستان قیمت نفت را برای ضربه زدن به اقتصاد ایران تا 35 دلار کاهش میدهد؛ اما این کاهش به خودشان آسیب رسانده است؛ چرا که مجبور شدند 10 میلیارد دلار از ذخایر ارزیشان را برداشت کنند؛ در حقیقت این موضوع باعث شد نرخ تضعیف خودشان تشدید شود.

وی با بیان این مطلب که وقتی بنبست استراتژیک بهوجود بیاید، سلاحها بی اثر میشوند، تصریح کرد: نبرد سپاه حفاظت با سرویسهای جاسوسی جهان کار پیچیدهای است؛ چون باید در این عرصه نقطهها را در برابر فضا حراست کنید؛ یعنی شما باید در برابر این فضاهای حجیم تهدیدات مختلف، از شخصیتهای نظام و از اقدامات خرابکارانه در هواپیما محافظت کنید.

سردار سلامی با گفتن این مطلب که صاحبان قدرت همواره با بهرهگیری از تحولات فکری و دکترینهای مختلف، از تاکتیکهای فنی در سیستمهای جاسوسی علیه ما استفاده میکنند، گفت: آنها طی سالهای پس از انقلاب در پی نفوذ به سد مستحکم دفاعی امنیتی ما بوده و هستند؛ بنابر این باید راههای نفوذ را بشناسیم تا مانع رسیدن آنها به اهدافشان شویم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار