سردار گرجی‌زاده عنوان کرد

هلاکت 70 نفر از اعضای اصلی منافقین/ توصیه‌ای از جانب سپاه که سوریه را نجات داد

فرمانده سپاه حفاظت با بیان اینکه در برابر 17 هزار شهید ترور، به اندازه یک میلیون و 700 هزار نفر داغ بر دل آمریکا گذاشتیم، گفت: دست‌های غیبی تقاص شهدای ترور ما را از منافقین گرفتند و 70 نفر از کادر اصلی منافقین در حمله به پایگاه استقرارشان کشته شدند.
کد خبر: ۶۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ - 27December 2015

هلاکت 70 نفر از اعضای اصلی منافقین/ توصیه‌ای از جانب سپاه که سوریه را نجات داد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار علی اصغر گرجیزاده فرمانده سپاه حفاظت، در دومین روز برگزاری همایش «حفاظت سپاه؛ اقتدار و امنیت ملی» با اشاره به دیدار خود با وزیر دفاع سابق سوریه اظهار داشت: وزیر دفاع سابق سوریه در این دیدار به من گفت که "ما از نظر نکات امنیتی نسبت به شما بسیار عقب هستیم.

وی افزود: افتخار ما این است که امنیت را با شیوههای خشن اجرا نکردیم؛ بلکه برقراری امنیت با شیوه مردمی همراه بوده است.

فرمانده سپاه حفاظت در ادامه به فتنه 88 اشاره و تصریح کرد: این فتنه میتوانست صدها کشته روی دست نظام بگذارد؛ اما مدافعان نظام بدون استفاده از سلاح گرم، این غائله را به پایان رساندند.

سردار گرجیزاده با بیان اینکه امنیت هزینه دارد، و از هزینههای آن نباید بترسیم، عنوان کرد: حرف اول ما هیچگاه زور و خشونت نبوده است؛ که البته معنی آن عدم اقتدار هم نیست.

وی همچنین با اشاره به اوضاع کنونی سوریه گفت: سوریه روزی امنترین کشور عربی بود؛ اما به دلیل اینکه مسئولانش به توصیههای امنیتی ما توجه نکردند، اکنون چیزی از این کشور باقی نمانده است.

فرمانده سپاه حفاظت ادامه داد: زمانی که تظاهراتها در سوریه انجام میشد بچههای سپاه به نیروهای سوری گفتند جواب تظاهرات گلوله نیست؛ اما آنها قبول نمیکردند؛ لذا آنچه اکنون اتفاق میافتد نتیجه بیتوجهی به توصیههایی است که به آنها شد.

سردار گرجیزاده اضافه کرد: به وزیر دفاع سابق سوریه گفتیم "بگذارید مردم برای دفاع مسلح شوند"؛ که در ابتدا قبول نمیکردند؛ اما اکنون با مسلح کردن مردم پیروزیهای بسیاری را بهدست آوردهاند.

وی در ادامه به ذکر خاطرهای از قاطعیت مأموران سپاه حفاظت در انجام وظایفشان پرداخت و یادآور شد: در یکی از پروازهای خارجی کشورمان یکی از اتباع خارجی که دیپورت شده بود در هواپیما سر و صدا به راه انداخته بود و حرف هیچ کسی را قبول نمیکرد؛ اما سرتیم آن پرواز با قاطعیت به گونهای با فرد مورد اشاره رفتار کرد که تا مقصد یعنی مالزی هیچ حرکت اضافهای انجام نداد.

فرمانده سپاه حفاظت با بیان اینکه ما 17 هزار شهید ترور داریم؛ اما به اندازه یک میلیون و 700 هزار نفر داغ بر دل آمریکا گذاشتیم، افزود: دستهای غیبی تقاص شهدای ترور ما را از منافقینی که در پایگاهی نزدیکی بغداشد بودند، گرفتند و طی آن 70 نفر از کادر اصلی منافقین در حمله به این پایگاه کشته شدند.

سردار گرجیزاده ادامه داد: منافقین 17هزار نفر از مردم ما را شهید کردند؛ اما ما هیچگاه حکومت نظامی اعلام نکردیم، و بدون مجوز هم فعالیتی علیه آنها انجام ندادیم.

وی تصریح کرد: امنیت فرآیندی دستجمعی است؛ که بدون مشارکت و همکاری ارتش و ناجا و سپاه با یکدیگر میسر نمیشود.

خاطرنشان میشود در پایان این همایش، از سایت «صیانت پرواز» سپاه حفاظت هواپیمایی رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها