در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس: شهدا اتحاد و انسجام ملی را برای جامعه به ارمغان می‌آورند

سردار «بایرامی» با بیان اینکه شهدا اتحاد و انسجام ملی را برای جامعه به ارمغان می‌آورند، گفت: حضور پیکرهای مطهر شهدا در مکان‌های علمی و تفرجگاه‌ها موجب می‌شود مردم عزیزمان به این قبور معطر رجوع کرده و از شهدا نورانیت و مدد بگیرند.
کد خبر: ۶۳۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲ - 16December 2023

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس: شهدا اتحاد و انسجام ملی را برای ما به ارمغان می‌آورندسردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با بیان اینکه شهدا اتحاد و انسجام ملی را برای جامعه به ارمغان می‌آورند، اظهار داشت: حضور پیکر‌های مطهر شهدا در مکان‌های علمی و تفرجگاه‌ها موجب می‌شود مردم عزیزمان به این قبور معطر رجوع کرده و از شهدا نورانیت و مدد بگیرند.

سردار بایرامی با بیان اینکه شهدا به عنوان مدافعین اصلی نظام و انقلاب اسلامی نزد ملت ایران جایگاه ویژه‌ای دارند، ادامه داد: شهدا روح متعالی دارند و نورانیت آن‌ها به فضای جامعه سرایت می‌کند و تشییع پیکر مطهر شهدا، فضای فرهنگی جامعه به سمت پاکی و شفافیت حرکت کرده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس درباره تاثیرات فرهنگی شهدا در جامعه گفت: «شهید» و «شهادت» نزد مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد؛ لذا نسل‌های مختلف جامعه که حتی دوره دفاع مقدس را لمس نکرده و ندیده‌اند، برای شهدای انقلاب اسلامی احترام ویژه‌ای قائل هستند و این نشان دهنده تاثیر فرهنگ شهادت در جامعه است.

وی با بیان اینکه تفحص شهدا و تشییع باشکوه آنها موجب انسجام بخشی در داخل جامعه می‌شود، یادآور شد: در زمان تشییع پیکر مطهر شهدا شاهدیم که همه اقشار جامعه حول شهید می‌گردند و این موجب ایجاد یک قدرت مضاعف در سطح جامعه می‌شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها