فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق:

الحاق پهپادهای «کرار» مسلح به موشک «مجید» نشان‌دهنده اقتدار و خودباوری است

سرتیپ دوم «پرویز» الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک مجید را نشان‌دهنده عزت، قدرت، اقتدار و صلابت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی پدافند هوایی، نوید بخش روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، عزت و عزم راسخ ملی برای کشور دانست.
کد خبر: ۶۳۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ - 13December 2023

یسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، امیر سرتیپ دوم «ارسلان پرویز» فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق امروز (چهارشنبه) در مراسم الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا به هوای مجید به یگان‌های عملیاتی نیروی پدافند هوایی منطقه شرق کشور، ظهار داشت: این دستاورد و ابتکار خلاقانه ضمن نشان دادن عزت، قدرت، اقتدار و صلابت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی پدافند هوایی، نوید بخش روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، عزت و عزم راسخ ملی برای کشور است.

وی افزود: تأکید فرماندهی معظم کل قوا در توجه به ظرفیت‌های اثربخش پهپادی در حوزه‌های دفاعی سبب شد نیروی پدافند هوایی آجا در کنار پیشرفت‌های روز افزون و متداول این حوزه از توان رزم نسبت به تعریف و تحویل طرحی خلاقانه و نوآورانه که کمتر قدرتی در حوزه پهپادی به آن پرداخته است، با اثربخشی منحصر به‌فرد در عرصه جهانی اقدام کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق بیان داشت: نیروهای پدافند هوایی اولین بار در ایران به عنوان پنج کشور اول دارای این فناوری موفق به اجرای سامانه پهپادی شده‌اند و موفقیت تست عملیاتی طرح «رسول» و دستیابی به پهپاد مسلح با قابلیت رزم هوایی به عنوان دست بلند به طور چشمگیری توان رمزی پدافند هواپایه را ارتقا داده و تأثیر مستقیم بر افزایش قدرت بازدارندگی دارد.

سرتیپ دوم پرویز اضافه کرد: دستاورد عملیاتی «رسول» مبتنی بر پهپاد «کرار» و موشک «مجید» در یک اقدام مشترک بین نپاجا و وزارت دفاع تعریف شد و متخصصان و دانشمندان هر دو بخش در رزمایش بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران طرح را با موفقیت مورد ارزیابی و بهره برداری قرار دادند.

وی ارتقای ظرفیت پدافند تاکتیکی، انعطاف تغییر فضای درگیری پدافند از سکوی زمینی ثابت به سکوی هوایی متحرک و افزایش قابلیت تحرک و جابه‌جایی مولفه‌های توان رزمی پدافندی را از مزایای طرح رسول و پهپاد رزمی مسلح ذکر کرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق ارتقای توان رزمی و افزایش قدرت بازدارندگی، دستیابی به دانش و فناوری پیشرفته پهپادهای مسلح، ارتقای برد عملیاتی و تقویت اصل دفاع در عمق پدافند هوایی، افزایش سرعت پاسخگویی به تجاوزهای احتمالی، امکان فریب دشمن و ایجاد فضای ابهام و نبود قطعیت را از دیگر مزایای استفاده از این پهپادها اعلام کرد.

سرتیپ دوم پرویز تأکید کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش با هدف‌گذاری افزایش و توسعه کاربردهای پهپاد مانند کشف و مراقبت، جمع‌آوری اطلاعات، شناسایی و تعقیب، رهگیری هواپایه و رزم هوایی نسبت به حفظ و ارتقای آمادگی دفاعی خود در حراست مقتدرانه از آسمان کشور اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه قدرت پهپادی به عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار در نبردهای هوایی بوده و این اثرگذاری در سطوح مختلف تاکتیکی عملیاتی و راهبردی قابل تعریف است، خاطرنشان کرد: پهپاد به عنوان یکی از ابزارهای قطعی و مؤثر در نبردهای آتی به منظور کوتاه کردن زمان نبرد سرعت عمل در غافلگیری و ایجاد فضای ابهام برای دشمن مطرح است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار