وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیأت دولت:

خوابگاه‌ متأهلی دانشجویان توسعه می‌یابد

زلفی‌گل از ارائه نامه پیشنهادی به رئیس قوه مجریه برای حل مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ - 13December 2023

تشریح اقدامات صورت گرفته جهت توسعه خوابگاه‌های متأهلیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دیروز رئیس‌ جمهوری از ما خواسته بود که پیشنهادات خود را درباره موضوع خوابگاه‌های متأهلی مطرح کنیم که ما در نامه‌ای امروز آن را خدمت رئیس‌ جمهوری تقدیم کردیم. بعضی اقدامات هم که دست خود ما بود، انجام دادیم.

زلفی‌گل تصریح کرد: مثلاً دانشگاه تهران یک خوابگاه ۱۰۰ واحدی در نقاطی از شهر داشت که از طریق مولدسازی فروختند و خوشبختانه ۷۰ درصد آن اعتبار را برای خوابگاه متأهلی اختصاص دادند و الان ۵۰۰ واحد در داخل پردیس دانشگاه تهران در حال احداث است و قول داده‌اند که ۱۴ ماهه این ۵۰۰ واحد را به ما تحویل دهند.

وزیر علوم بیان کرد: همین الان هم یک کارگروه مولدسازی برای دانشگاه یزد مجوز فروش بعضی از املاکی را که در داخل شهر بود، گرفتند تا بفروشند و پول آن را کامل برای خوابگاه متأهلی بیاورند. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که از طریق تهاتر و فروش اموال مازاد و اعتباراتی که دولت بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اختصاص می‌دهد، تا آنجایی که می‌توانیم خوابگاه‌های متأهلی را توسعه دهیم.

وی افزود: در هنگام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳، حکمی در برنامه هفتم توسعه مصوب شده که معادل ۱۵ درصد اعتبارات کل دانشگاه‌ها برای امور پژوهشی و ۵ درصد هم برای امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. عزیزان سازمان برنامه و بودجه قول داده‌اند که این مبالغ را در ردیف بودجه هر دانشگاهی پیش‌بینی کنند و اگر این اتفاق بیفتد سال آینده مقدمات خیز علمی جدید فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار