با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح صورت گرفت؛

الحاق پهپادهای کرار به یگان پدافند هوایی در جنوب غرب کشور

با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح، پهپادهای  کرار رهگیر مسلح به موشک مجید به یگان پدافند هوایی جنوب غرب کشور ملحق شد.
کد خبر: ۶۳۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ - 13December 2023

الحاق پهپادهای کرار به یگان پدافند هوایی در جنوب غرب کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح، پهپادهای  کرار رهگیر مسلح به موشک مجید امروز به یگان پدافند هوایی جنوب غرب کشور ملحق شد.

امیر سرتیپ‌دوم «سعید امیری»، فرماندهی منطقه پدافند هوایی جنوب‌غرب کشور در این آئین اظهار داشت: این پهپاد تحت عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم‌افزایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای شکاری سرنشین، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام رساند.

وی افزود: موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده است به دو صورت حرارتی و تصویری هدف را ردگیری و دنبال می‌کند و یک دستاورد کاملا بومی است.

فرماندهی منطقه پدافند هوایی جنوب‌غرب کشور گفت: با الحاق پهپادهای طرح رسول به یگان‌های پدافندی در سطح کشور، بخش عمده‌ای از عملیات پدافند هوا پایه به‌صورت تاکتیکی و در هر موقعیت جغرافیایی و با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به استفاده از هواپیماهای باسرنشین و با درصد خطر کمتر انجام می‌شود.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این مراسم به اقتدار نیروهای مسلح اشاره کرد و یادآور شد: ما در حوزه نظامی و امنیتی از دوران بازدارندگی به دوره بالندگی رسیده‌ایم و این دستاوردهای بزرگ مرهون خون همین شهدایی است که امروزه بر دوش مردم در سراسر کشور تشییع می شوند.

وی افزود: صلابت و اقتدار نیروهای مسلح ما بر هیچکس پوشیده نیست لذا جوانان ما باید به آینده روشن این کشور امید داشته باشند و کمک کنند که در عرصه اقتصادی هم به این درجه از پیشرفت و استقلال برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار