رئیس کل دادگستری فارس:

با سازمان‌های بی‌تفاوت به حقوق شهروندی ایثارگران برخورد می‌شود

«موسوی» از ابلاغ ماموریت به سازمان بازرسی استان برای بررسی اجرای قوانین مربوط به حقوق شهروندی ایثارگران خبر داد و گفت: با سازمانی که این قوانین را اجرا نکرده یا بی تفاوت باشد، برخورد خواهیم کرد. 
کد خبر: ۶۳۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ - 13December 2023

دادگستری فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدکاظم موسوی» رئیس کل دادگستری فارس امروز در دومین همایش حقوق شهروندی و ایثارگران فارس با اشاره همکاری دستگاه قضایی در پرونده‌های ایثارگران، اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان برای هر انسانی از جمله ایثارگران امکان ایجاد پرونده قضایی وجود دارد که کمک به نحو شایسته به ایثارگران وظیفه ما است.

موسوی با تاکید بر ضرورت اجرای قوانین مربوط به ایثارگران در تمام دستگاه‌ها و نهادها، گفت: سازمان بازرسی استان مامور به بررسی اجرای قوانین مربوط به حقوق شهروندی ایثارگران شده است بنابراین با سازمانی که این قوانین را اجرا نکرده یا بی تفاوت باشد، برخورد خواهیم کرد. 

وی افزود: اداراتی که قوانین حقوق شهروندی ایثارگران را اجرا کرده‌اند یا خیر را تفکیک خواهیم کرد و تمام ادارات و سازمان‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بنا به گفته رئیس کل دادگستری فارس، وظیفه همه خدمتگزاری بی‌منت به مردم است بنابراین قوانین معطل‌مانده در حوزه ایثارگران زیاد داریم که باید بخش حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران آن‌ها را به‌روزرسانی کند.

موسوی در ادامه سخنان خود خواستار تجمیع و به‌روزی قوانین حوزه ایثارگران شد و عنوان کرد: با پراکندگی قوانین زیاد به جایی نمی‌رسیم بنابراین یکی از کارهایی که بنیاد شهید باید انجام دهد، آموزش حقوق ایثارگران به آنان است.

وی با تاکید بر تقویت واحدهای حقوقی بنیاد شهید در سطح شهرستان‌ها، ادامه داد: در کل ادارات استان در بحث نمایندگان حقوقی مشکل داریم و باید این مسئله تقویت شود.

رئیس کل دادگستری فارس از آمادگی کامل دادگستری فارس در زمینه اجرای قوانین حقوق شهروندی ایثارگران خبر داد و از مسئولان مربوطه خواست تا کارگروهی در این زمینه تشکیل دهند.

موسوی با بیان اینکه دادگستری استان فارس با توجه به گستردگی جامعه حقوقی و برجستگی حقوقدانان آن می‌تواند در کارهای حقوقی بنیاد شهید همکاری کند، با تأکید بر اینکه ارایه خدمت باید متناسب با شأن ایثارگران باشد، گفت:‌ این مسئله هم باید بررسی شده و قوانین آن مشخص و اجرایی شود.

‌رئیس کل دادگستری فارس بروزرسانی قوانین برای خانواده‌های ایثارگران را یکی از مشکلاتی دانست که باید توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد توجه واقع شود، تاکید کرد: قوانین مربوط به جامعه ایثارگری قدیمی هستند بنابراین نیاز به نوآوری دارند و دادگستری فارس آمادگی دارد تا در این زمینه همکاری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار