درخواست امیرعبداللهیان از کمیساریای عالی پناهندگان برای حمایت از مردم فلسطین

وزیر امور خارجه امروز در دیدار با کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل خواستار حمایت قوی کمیساریا ار مردم فلسطین شد و از اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینی‌ها از شمال به جنوب غزه و از آنجا به کشورهای همسایه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۶۳۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ - 14December 2023

درخواست امیرعبداللهیان از کمیساریای عالی پناهندگان برای حمایت از مردم فلسطینبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز پنجشنبه در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در ژنو، با فیلیپو گرندی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که مبینی معاون وزیر کشور و مدیران همراه وی نیز حضور داشتند، وزیر امور خارجه از برگزاری خیلی خوب دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان تشکر کرد و آن را فرصتی ارزشمند برای تمرکز تخصصی بر مسئله پناهندگان و آوارگان و تقلیل مشکلات پناهجویان و کشورهای میزبان آنان خواند.

وی با اشاره به حضور چند میلیون آواره خارجی در ایران و خدمات گسترده ایران به آنها که به ویژه در سایه تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه دولت آمریکا علیه ایران ارائه می‌شود، انتظارات و درخواست‌های حمایتی جمهوری اسلامی ایران از کمیساریا و سازمان ملل در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت عدم تعامل تبعیض‌آمیز کمیساریا و سازمان‌های مسئول بین‌المللی در خصوص آوارگان و پناهندگان کشورهای مختلف و کشورهای میزبان آنان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با ابراز نگرانی نسبت به تحولات غزه، از اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینی‌ها از شمال به جنوب غزه و از آنجا به کشورهای همسایه ابراز نگرانی کرد و با اشاره به گفتگوهای خود با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در این زمینه، خواستار حمایت قوی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل از مردم فلسطین شد.

گرندی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حُسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران از حجم بزرگی از پناهندگان و آوارگان خارجی، از تلاش‌ها و حمایت‌های خدماتی بسیار خوب ایران از جمع بزرگ آوارگان و پناهندگان در ایران تشکر کرد.

وی با تبیین سیاست‌های حمایتی کمیساریا در حمایت از کشورهای میزبان از طریق بسیج توانمندی‌ها و نیز جلب کمک‌های کشورهای کمک‌کننده، افزود: کمیساریا در تلاش است که با تامین جبران کمبودهای مالی و بودجه ای از طرق مختلف، حمایت‌های خود را از کشورهای میزبان افزایش دهد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی برای شرکت در دومین نشست مجمع عمومی پناهندگان در ژنو حضور دارد، طی دو روز گذشته ضمن شرکت در این نشست و ایراد سخنرانی با تعدادی از همتایان و مقامات حاضر در ژنو دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و اوضاع جاری در غزه به گفت‌وگو پرداخت.

وی در این سفر با وزرای خارجه تونس، لبنان، اردن، عربستان سعودی، ژاپن، اندونزی، نخست‌وزیر واتیکان و نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار