فضای شهر معمولان معطر به عطر شهدای گمنام شد

پیکر مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس در میان استقبال باشکوه مردم همیشه در صحنه معمولان، وارد این شهر شد.
کد خبر: ۶۳۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ - 15December 2023

فضای شهر معمولان معطر به عطر شهدای گمنام شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، همزمان با ایام سوگواری فاطمیه امروز (جمعه) کاروان لاله‌های فاطمی حامل پیکر سه شهید گمنام در میان استقبال با شکوه مردم ولایت‌مدار معمولان وارد این شهر شد.

ظهر جمعه معمولان با عطر و بوی حضور لاله‌های فاطمی حال و هوای دیگری داشت، شهدای بی‌نام‌ونشانی که گمنامی را از مادرشان بی‌بی دوعالم فاطمه زهرا (س) به ارث برده‌اند، میهمان شهر شهیدپرور این شهر بودند.

نشان پایداری‌شان را باید در پرچم‌های سه رنگی دید که زینت‌بجش تابوت‌هاست. سال‌هاست، در سکوت دشت‌ها، در خاک سکنی گزیده بودند. سال‌هاست که صدای یا زهرا (س)، بی‌سیم‌های‌شان را در حسرت دیدار فرو برده و کوله‌پشتی‌شان در انتظارِ شانه‌ها، خواب ایثار را مرور کرده است در تمام این سال‌ها مرغ دلشان همراه کاروان کربلا راه می‌پیمود و از زخم‌های خار مغیلان چشم می‌پوشیدند و خود چراغ راه کسانی شده‌اند که مسیر عزت و شرف را جست‌و‌جو می‌کنند.

به خود می‌بالیم و حس غرور در رگ‌هایمان موج می‎زند که شانه‌های شهرهایمان در زیر تابوت‌های ایثار و پایداری که حامل خوشنامان فاطمی هستند. سرافرازانه فریاد برمی‌آوریم که ما فرزند این آب و خاکیم و پدران و برادان‌مان شجاعت را برای‌مان به یادگار گذاشته‌اند.

این‌روز‌ها در بدرقه شهدای گمنام، قدم‌هایمان را آرام برمی‌داریم تا بدانیم که بر کدام عرش قدم می‌گذاریم و در کدامین کربلا ایستاده‌ایم و چه می‌خواهیم. قدم‌های‌مان می‌جویند گمشده خود را؛ چراکه قلب خاک آلودمان محتاج شست‌وشویی است تا آلودگی‌اش را با خاک کربلایی که در این نزدیکی است، بزدایم و چقدر سخت است حال عاشقی که نمی‌داند محبوبش نیز هوای او را دارد یا نه؟!‌ای شهدای خوشنام! از همان زمان که تقدیر شما را از ما جدا کرده است تاکنون، یاد شما خاطره حیات‌مان گشته و اکنون ما به عشق شما و به امید وصل شما زنده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار