روایتی از عنایت امام زمان (عج) به رزمندگان ایرانی در برابر بعثی‌ها

شهيد «الهياری» در دفتر خاطرات خود می‌نویسد: «آری آن روز برای من ثابت شد که اين امام زمان است که ما را تا قلب دشمن هدايت کرد و توان مقابله را از آن‌ها گرفت...»
کد خبر: ۶۳۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۵ - 19December 2023

آن روز برای من ثابت شد که اين امام زمان(عج) استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، شهید «منوچهر الهیاری» یکم مرداد سال ۱۳۳۸ در سیاه چادر‌های عشایری در شهر میمند استان فارس چشم به جهان گشود. ۷ ساله بود که برای گذراندن دوران تحصیلی راهی روستای شبانکاره شد. پس از گذراندن دوره ابتدایی به فیروزآباد رفت و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. فروردین سال ۱۳۶۱ پس از گذراندن دوره آموزشی راهی جبهه جنگ شد و سرانجام ۱۱ آبان سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم، جبهه عین خوش بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید.

شهيد «منوچهر الهياری» در خاطرات خود می‌‎نویسد: آری آن روز برای من ثابت شد که این امام زمان است که ما را تا قلب دشمن هدایت کرد و توان مقابله را از آن‌ها گرفت. فردای آن روز ما در کنار پل سابله مستقر بودیم و خورشید اولین پرتو‌های زرینش را براندام خیس رزمندگان می‌تاباند که ناگهان تانک‌های دشمن ظاهر شدند و ما هم آماده شدیم برای پذیرایی از آن تانک‌ها.

تانک‌ها خوب به ما نزدیک شدند تا اندازه‌ای که در ۳۰ متری ما قرار گرفتند و ما شروع کردیم به تیر اندازی. اولین تانک دشمن که به هوا رفت، بقیه از تانک‌ها پیاده شدند و پا به فرار گذاشتند.

در آن روز فقط ۸۰ تانک دشمن سالم به دست ما افتاد و بیش از ۱۰۰ تانک آن‌ها هم از بین رفت. آری به گفته امام (این است فتح الفتوح).

پس از این حمله شهادت که تنها آروزی من بود نصیبم نشد و با این فتح بزرگ به خانه برگشتم و برای نوبت دوم آماده شدم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار