با قرائت پیامی در یادواره شهدای عملیات طریق‌القدس مطرح شد؛

سرلشکر باقری: اهتزاز پرچم اسلام و حاکمیت قرآن در سراسر جهان به برکت خون شهدا/ شهادت عطیه الهی برای برگزیدگان است

یادواره شهدای عملیات طریق‌القدس و دفاع از پل سابله، با سخنرانی سردار حاج «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرائت پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ - 16December 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یادواره شهدای عملیات طریق‌القدس و دفاع از پل سابله، با سخنرانی سردار حاج «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور استاندار استان مرکزی، فرماندهان سپاه روح‌الله و فراجای استان مرکزی، مدیرکل و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر شهرستان خمین، در سالن آمفی تئاتر بیت قدیمی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: رشادت شهدای پل «سابله» مقدمه پیروزی عظیم طریق‌القدس شد

در این مراسم که جمعی از خانواده معزز شهدای پل سابله و شهدای عملیات طریق‌القدس حضور داشتند، پیام سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرائت شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: رشادت شهدای پل «سابله» مقدمه پیروزی عظیم طریق‌القدس شد

متن این پیام به شرح زیر است:

«من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه، فمنهم من قضى نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا (الحزاب، آیه ۲٣)»

شهادت عطیه الهی برای برگزیدگان است و عظمت این مقام والا متناسب با عظمت و ازخودگذشتگی مخلصانه‌ای است که شهید را به عرصه مجاهدت می‌کشاند. دشمنان می‌خواهند یاد شهدا زنده نشود برای اینکه جاده شهادت کور شود.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

چهل و دومین سالگرد حماسه رزمندگان غیور عملیات طریق‌القدس (آزادسازی شهر بُستان و مدافعان غیرتمند نبرد سرنوشت‌ساز دفاع از پل «سابله») را گرامی می‌داریم.

یاد و خاطره همرزمان و شهدای عزیز و گرانقدر این عملیات از شهر شهیدپرور خمین که در مقابل یورش تانک‌های رژیم اشغالگر بعث عراق در دفاعی جانانه و نبردی مثال‌زدنی و در جنگی تن به تن با نیرو‌های متجاوز دشمن تا بن دندان مسلح در محل پل «سابله»، مانع از تصرف مجدد بُستان شدند؛ شهری که سرانجام در تاریخ هشتم آذر سال ۱۳۶۰ پس از ۴۲۰ روز اشغال، به‌واسطه رشادت‌های رزمندگان و شهدای آسمانی کشور عزیزمان در عملیات ظفرمند طریق‌القدس آزاد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: رشادت شهدای پل «سابله» مقدمه پیروزی عظیم طریق‌القدس شد

رزمندگان شجاع شهر روح الله (رحمت‌الله علیه) نیز در این عملیات نقش بسزایی ایفا کردند که به محضر ارواح طیبه شهدای عزیز عملیات طریق‌القدس و مدافعان غیرتمند دفاع از پل «سابله» سلام و صلواتی خالصانه نثار ارواح مطهرشان می‌کنیم و همچنین مقام شامخ این شهیدان معزز و رقم‌زنندگان این حماسه عظیم، به‌ویژه سرداران شهید شهر خمین و شهیدان والامقام این عملیات را تکریم و تعظیم می‌نماییم که حضرت امام خمینی (قدس سره) این حماسه را فتح‌الفتوح نامیدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: رشادت شهدای پل «سابله» مقدمه پیروزی عظیم طریق‌القدس شد

به همین مناسبت برترین مراتب اخلاص قلبی و امتنان خویش را محضر مردم ولایتمدار شهر حضرت روح الله (رحمت‌الله علیه) و تمامی مسئولان و مدیران لشکری و کشوری و برگزارکنندگان مراسم یادبود شهدای افتخارآفرین عملیات طریق‌القدس و مدافعان پل «سابله» تقدیم نموده و با تعظیم به مقام همه شهیدان گرانقدر این عملیات عظیم به ویژه سرداران شجاع شهید شهر روح‌الله (رحمت‌الله علیه)، شهیدان «مهدی ضرغامی» و «بهرام شیخی» تقدیم می‌کنیم.

امیدوارم همواره با تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) پیرو مکتب سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) باشیم و به اهتزاز درآمدن پرچم پر افتخار اسلام و حاکمیت قرآن را در سراسر جهان فراهم آوریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: رشادت شهدای پل «سابله» مقدمه پیروزی عظیم طریق‌القدس شد

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت و مدافع حرم از بارگاه ایزد منان غفران و رحمت الهی را برای آنان مسئلت نموده و استمرار راه و آرمان‌های مقدس شهیدان را برای پیروان مکتب شهدا از خداوند باری تعالی خواهانم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها