یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

خط قرمز ملت ایران

افرادی که در راه حفظ و تأمین امنیت جان باخته‌اند در هر کشور از جایگاه و احترام ویژه‌ای نزد مردم برخوردارند و جامعه حفظ حرمت آنان را واجب می‌داند.
کد خبر: ۶۳۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶ - 17December 2023

.گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ فتنه ۱۴۰۱ که با برنامه‌ریزی گسترده دشمن و به میدان آمدن جریانات مختلف تجزیه‌طلب و ضد انقلاب همراه بود، همانند سایر توطئه‌های معاندان به شکست انجامید. این شکست دلایل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها همراهی نکردن مردم با عاملان اغتشاش و مزدوران گروهک‌های معاند بود.

دشمن در جریان این فتنه با تمسک به جنگ ترکیبی و تهاجم رسانه‌ای، نه‌تنها نظام اسلامی بلکه تمامیت ارضی کشور را هدف گرفته بود و ضمن هجمه به ارکان نظام، در پی تجزیه ایران بود.

نوجوانان و جوانانی که در این جریان تحت تأثیر جنگ رسانه‌ای دشمن، ناآگاهانه در پازل او بازی و با اغتشاشگران همراهی می‌کردند، با مشاهده اقدامات ددمنشانه اغتشاشگران و همچنین در پی شفاف‌سازی صورت گرفته از سوی مسئولان کشور درخصوص پرونده «مهسا امینی»، پی به اغراض دشمنان این مرز و بوم بردند و صف خود را از معاندان جدا کردند.

از جمله عواملی که موجب شناخت ماهیت واقعی معاندان و قطع همراهی مردم معترض با جریان معاند شد، اظهارات صریح سران گروهک‌های معاند درباره تجزیه ایران و به‌خصوص هتک حرمت ارزش‌های جامعه از سوی اغتشاشگران بود.

در جریان فتنه ۱۴۰۱، اغتشاشگران علاوه بر حمله به مظاهر دینی و مذهبی و هتک حرمت آن‌ها، با پرتاب سنگ به سوی مزار شهدا، حرمت‌شکنی دیگری را مرتکب شدند؛ این در حالی است که در هر کشوری، افرادی که در راه حفظ و تأمین امنیت آن کشور جان باخته‌اند از جایگاه و احترام ویژه‌ای برخوردارند.

شهدا از مهم‌ترین دارایی خود یعنی جان خویش گذشتند تا از تمامیت ارضی، ارزش‌ها و نوامیس ملت ایران دفاع کنند و ملت شریف ایران نیز با آگاهی از این امر، همیشه و در هر آوردگاهی از جمله مراسم تشییع شهدا نشان داده‌اند که قدردان ایثار و مجاهدت شهیدان هستند.

در واقع، ارزش‌های اسلامی و به‌ویژه شهدا خط قرمز ملت ولایتمدار ایران هستند و مردم هرچند که طی سالیان طولانی فشار تحریم و مشکلات متعددی را بر گُرده خود احساس کرده‌اند، اما همواره پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند و حافظ ارزش‌ها بوده‌اند.

با توجه به مواردی که بیان شد؛ آن دسته از مردم و به‌خصوص نسل جوانی که فریب ادعا‌های دشمن را خورده و با عوامل اصلی اغتشاشگر همراه شده بودند، ماهیت اصلی معاندان را شناختند و به این نکته پی بردند که جریان آشوبگر در صورت دستیابی به قدرت، نه‌تنها ارزش‌های جامعه ایرانی را زیر پا می‌گذارد، بلکه به امنیت کشور نیز چوب حراج می‌زند و این میهن مقدس را تجزیه و تکه‌پاره می‌کند تا دیگر نامی از ایران و ایرانی در جهان، باقی نمانَد.

نقش و اهمیت برخورداری از «بصیرت» که بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است، در فتنه ۱۴۰۱ نیز بار دیگر آشکار شد و ملت ایران با پافشاری بر حفظ خط قرمزهای خویش، توطئه‌ای دیگر را به شکست کشاند تا در چله دوم انقلاب اسلامی، قوی‌تر از پیش به سوی اهداف متعالی خود حرکت کند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها