در صحن شورای اسلامی شهر تهران؛

رئیس شورای اسلامی شهر تهران: حضور شهدا روح تازه‌ای به کالبد شهر می‌دمد/ تاثیر معنوی شهدا پس از شهادتشان پایدار است

چمران ضمن قدردانی از حضور ملت شهیدپرور ایران در استقبال و تشییع شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، گفت: هر باری که این شهدا به کشور برمی‌گردند روحی تازه به کالبد مردم می‌دمند و باور داریم که تاثیرات معنوی این شهدا پس از سال‌ها شهادتشان پایدار است.
کد خبر: ۶۳۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ - 19December 2023

رئیس شورای اسلامی شهر تهران: سکوت مجامع غربی علیه فلسطین دردآور استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران، امروز در دویست و یکمین جلسه شورا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) به تشییع پیکر مطهر ۳۸۰ شهید گمنام دفاع مقدس در این روز اشاره کرد و ضمن قدردانی از حضور ملت شهید پرور ایران، به ویژه مردم شهر تهران در استقبال و تشییع این شهدا اظهار داشت: در این روز، تهران میزبان ۱۱۰ پیکر مطهر شهید گمنام بود که بر دوش مردم انقلابی شهر تشییع شد؛

وی ادامه داد: هر باری که این شهدا به کشور برمی گردند روحی تازه به کالبد مردم می‌دمند و باور داریم که تاثیرات معنوی این شهدا پس از سال‌ها شهادتشان پایدار است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: تشییع این شهدای عزیز همزمان با اعلام برائت ملت بزرگ ایران از رژیم جنایتکار و دولت کودک کش اسرائیل بود که حین تشییع پیکر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، با فریاد‌های مرگ بر اسرائیل توأمان هم شد و فریاد‌ها به کشتار‌های هرروز و هر شب این رژیم منحوس که با بمباران‌های خودشان کودکان، زنان و مردان مظلوم فلسطین را به شهادت می‌رسانند؛ سر داده شد.

چمران با ابراز تأسف از افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۱۸ هزار نفر خاطر نشان کرد: متأسفانه هنوز پس از این همه نسل کشی و انسان کشی، عطش این خون آشامان فروکش نکرده و زیر پرچم حمایت‌های برخی از کشور‌های غربی همچون امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان به کشتار‌های وحشیانه خود ادامه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه متاسفانه سکوت مجامع غربی و برخی از کشور‌های عربی و اسلامی، تعجب آور و دردآور است؛ گفت: چندی پیش نماینده پارلمان ترکیه خطاب به دولت این کشور و دیگر کشور‌های عربی و اسلامی با شجاعت در آخرین سخنرانی خود اظهاراتی را مطرح کرد و پس از آن جان به جان آفرین تسلیم کرد؛ گفته بود که «شما شاید بتوانید از بازخواست مردم فرار کنید؛ ولی نمی‌توانید از بازخواست خدا فرار کنید؛ خداوند منتقم است» از این رو معتقدیم که قطعاً خون پاک این مظلومان دامان خون آشامان و حامیان آن‌ها را خواهد گرفت.

چمران همچنین به روز ۲۷ آذر که به نام روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری در تقویم جهانی نامگذاری شده است اشاره کرد و با بیان اینکه نامگذاری این روز اقدام جالبی است، اما در پشت صحنه آن شاهد عملکرد بسیار شرم آوری از سوی قدرت‌های غربی و مدعی حقوق بشری هستیم؛ گفت: کشور‌هایی همچون امریکا و برخی کشور‌های اروپایی نام جهان عاری از خشونت را بر خود نهاده داند و بر چهره و ظاهر خود این نقاب دروغین را زده اند، اما از تمام چنگال‌ها و وجود آن‌ها خون بیگناهان در سرتاسر دنیا می‌چکد.

وی در ادامه بیان داشت که امیدواریم بزودی شاهد پیروزی و فجر ملت بزرگ فلسطین و سقوط دولت جابر و نسل کش اسرائیل باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با یادآوری روز ۲۷ آذر سالروز شهادت محمد مفتح و نامگذاری این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه ضمن گرامیداشت مقام این مبارز نستوه و عالم مجاهد عنوان کرد: آیت‌الله محمد مفتح یکی از شخصیت‌های برجسته دوران انقلاب اسلامی بود که در دوران اختناق خطرناک رژیم ستم شاهی با سخنرانی‌های شجاعانه خود در مسجد قبای تهران صریحاً و بدون هیچگونه واهمه‌ای با رژیم پهلوی به مبارزه برخاسته بود که در نهایت در صبح روز ۲۷ آذر ۱۳۵۸ مقابل دانشگاه الهیات تهران بدست گروه منحرف فرقان به شهادت رسید.

چمران با یادآوری ایام شهادت، شهید محمدجواد تندگویان وزیر نفت انقلابی، که در دوران هشت ساله دفاع مقدس به دست رژیم دژخیم صدام در آبان ماه ۱۳۵۹ خورشیدی در راه ماهشهر به آبادان به اسارت گرفته شد؛ یاد و خاطر این مجاهد را گرامی داشت و در این خصوص اظهار کرد: ۹ آبان سالروز به اسارت درآمدن شهید محمدجواد تندگویان است. بزرگمردی که مرور زندگی و فعالیت‌های او حکایت از مجاهدت هایش دارد. او ۱۱ سال در زمان اسارت به دست نیرو‌های بعثی، چون کوهی مقاوم ایستادگی کرد و با شهادت، پیروزی را در این مبارزه از آن خود کرد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار