سرقت های دنباله دار شبکه های ماهواره ای

دبیر هیات رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران اعلام کرد سرقت فیلم‌های ایرانی توسط شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان پیگیری و اعلام شکایت می‌شود.
کد خبر: ۶۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ - 26December 2015

سرقت های دنباله دار شبکه های ماهواره ای

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دبیر هیات رئیسه شورای عالی تهیهکنندگان سینمای ایران اعلام کرد سرقت فیلمهای ایرانی توسط شبکههای ماهوارهای فارسیزبان پیگیری و اعلام شکایت میشود.

سید غلامرضا موسوی بیان کرد: متاسفانه تعدادی از شبکههای فارسیزبان ماهوارهای بدون رعایت حقوق تهیهکنندگان و صاحبان فیلمهای سینمایی ایرانی یا ویدیویی، این فیلمها را پخش میکنند. ناگفته پیداست که این اقدام سرقت و دزدی فیلمهاست و لابلای نمایش این فیلم آگهی بازرگانی پخش میکنند. طبیعتاً اگر در داخل کشور جلوی پخش این آگهیهای تجاری گرفته شود، بسیاری از این شبکههای ماهوارهای به دلیل عدم تامین مالی تعطیل میشوند.

وی گفت: هنرمندان سینمای ایران انتظار دارند علاقهمندان فیلمهای ایرانی به جای مشاهده این فیلمها در این شبکههای فارسیزبان دزد، با مراجعه به فروشگاههای سطح شهرهای کشور، این فیلمها را خریداری کرده و با تماشای فیلم دزدی به اقتصاد سینمای ایران لطمه وارد نسازند.

دبیر هیات رئیسه شورای عالی تهیهکنندگان افزود: ما امیدواریم با راهاندازی شبکه فیلمهای درخواستی(V.O.D ) که با همکاری شورایعالی تهیهکنندگان توسط موسسههای تصویری در حال راهاندازی است، به تدریج حتی نیاز به خروج از خانه برای خرید فیلم یا دیگر کالاهای فرهنگی نباشد و در طول شکلگیری این فعالیت سارقان داخلی فیلم نیز دستشان از بازار کالاهای فرهنگی کوتاه شود.

موسوی گفت: طبیعتاً در این زمینه عدم خرید فیلمهای سرقتی توسط مردم عزیزمان نقش اساسی دارد، چرا که مردم کشورمان بخاطر آموزههای اخلاقی و دینی اساساً در صورتیکه بدانند، مشتری فیلمهای سرقتی نیستند.

او ادامه داد: با گروهی از وکلای مقیم کشورهای دیگر مذاکراتی صورت گرفته است تا ضمن جمعآوری مدارک لازم، علیه سارقان فیلمهای ایرانی در خارج از کشور بخصوص شبکههای ماهوارهای فارسی زبان و سایتهای اینترنتی اقدام کنند. در داخل کشور نیز بسیاری از سایتها توسط ستاد مبارزه با سرقت کالاهای فرهنگی که مدیریت آن با دکتر ابطحی است، فیلتر شده است.

دبیر هیات رئیسه شورایعالی تهیهکنندگان سینمای ایران درباره پخش آگهی فیلمهای سینمایی از برخی شبکههای ماهوارهای فارسیزبان گفت: بر اساس اطلاعات صنف، تهیهکنندگان هیچگونه آگهی برای پخش به شبکههای ماهوارهای ارائه نکردهاند. بلکه این شبکهها با مراجعه به سایتهای فیلم یا پخش فیلم و یا خبرگزاریها آنونس و تیزر فیلمها را برداشته و پخش میکنند. البته در برخی موارد نیز کسانی که فیلمها را برای نمایش فارسیزبانها در اروپا، آمریکا یا اقیانوسیه خریداری کردهاند، سعی میکنند که برای جذب تماشاگر فارسیزبان مقیم خارج کشور به این شبکهها سفارش آگهی بدهند.

او خاطرنشان کرد: بنابراین تهیهکنندگان سینمای کشورمان سفارش دهنده پخش آگهی فیلم سینمایی نیستند و در موارد نادر نیز برای ممنوعیت پخش آگهی تذکر لازم داده شده است.

موسوی در پایان اظهار امیدواری کرد که سازمان صدا و سیما و شهرداری تهران در زمینه اطلاع رسانی فیلمهای روی اکران همکاری بیشتری مبذول دارند و همچنان حامی سینمای ملی باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار