در مراسم خاکسپاری شهید گمنام در پارک علم و فناوری خراسان؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: حضور شهدای گمنام در مراکز علمی ارتباط نخبگان با شهیدان را تقویت می‌کند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: حضور شهید گمنام در پارک علم و فناوری خراسان نماد توجه به حوزه علم، پژوهش و معارف بزرگ دینی است.
کد خبر: ۶۳۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ - 18December 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: حضور شهدای گمنام در مراکز علمی ارتباط نخبگان با شهیدان را تقویت می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم تدفین شهید گمنام ۲۱ ساله عملیات والفجر سه که در منطقه مهران تفحص شده؛ با حضور کارکنان پارک علم و فناوری خراسان و شرکت‌های فناور استان در محل این پارک برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن اشاره به آیه ۲۳ سوره مبارکه احزاب؛ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا (از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند) اظهار داشت: بحمدالله با همت مسئولان؛ امکانی فراهم شده است که یکی از فرزندان حضرت زهرا (س) میهمان این مرکز علمی شود تا این شخصیت بزرگ الهام‌بخش و یاریگر شما در محقق شدن تلاش علمی که در این پارک در حال انجام است، باشد.

وی تأکید کرد: عرصه‌های علمی عرصه جهاد، از خودگذشتگی و تلاش موثر در جهت ساختن ایران اسلامی هستند. گسترش دامنه علم، گسترش دامنه خداشناسی است چراکه ابتدای فراگیری دانش معرفت جبار و انتهای آن؛ تفویض امر به خداوند است.

این مسئول افزود: این شهید والامقام یاری‌گر تمام دانش‌پژوهان و شخصیت‌های علمی‌ای است که در این پارک حضور دارند و کوشش دارند از طریق جهاد علمی برای ایران اسلامی، اسلام عزیز و میراث امام و شهیدان؛ عزت و اقتدار را رقم بزننده

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه حضور این شهید والامقام در پارک علم و فناوری خراسان نماد توجه به حوزه علم و پژوهش و معرفت معارف بزرگ دینی است، در ادامه یادآور شد: امروز این شهید والامقام گمنام؛ نزد این مکان و کارکنان آن به ودیعه خواهد بود؛ بر همین اساس از متولیان پارک انتظار است که حرمت چنین امامزاده‌ای را حفظ کنند، چراکه به تعبیر امام خمینی (ره) مزار شهدا دارالشفای مومنین و مطاف فرشتگان است.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: از شما کارکنان پارک علم و فناوری خراسان و همچنین شرکت‌های فناور مستقر در این مجموعه می‌خواهم؛ هرروز قبل از آن که به محل کار خود بروید، در ابتدا توقفی کوتاه در برابر مضجع نورانی این شهید گمنام داشته باشید و برای انجام امور و تلاش موثر از او مدد بگیرید و درخواست کرامت و کمک داشته باشید.

این مسئول در تکمیل صحبت خود گفت: چنین حالاتی را ما در سیره شهیدانی چون دکتر «مجید شهریاری» و سردار «حسن تهرانی‌مقدم» در انجام تحقیقات علمی و پژوهشی شاهد هستیم. برای مطالعه؛ توسل جستن به اولیای دین و کسانی که در این مسیر، ایثار و جان‌فشانی کرده‌اند یک ارزش محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: ابراز ارادت ما به شخصیت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها و شهیدان بدان خاطر است که ما معتقدیم؛ آن‌ها زنده هستند و صدای ما را می‌شنوند. اگر به آن‌ها سلامی داشته باشیم؛ جواب ما را می‌دهند و دستگیر ما خواهند شد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: تا زمان خاکسپاری شهید گمنام در این مرکز فقط پنج درصد کار انجام شده و ۹۵ درصد باقیمانده از الان به بعد است و باید با حضور خود در یادمان و برگزاری برنامه‌های اثرگذار آن را به کانون ترویج فرهنگ مقاومت تبدیل کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها