مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس با زبان آموزش و هنر به جهاد تبیین بپردازند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لازم نیست که پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین جوانان آتش به اختیار در قالب یگان‌های نظامی سازماندهی شوند بلکه با بهره‌گیری از ظرفیت ساختاری که در آن فعالیت دارند، باید از طریق آموزش و استفاده از زبان هنر در این حوزه و عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند.
کد خبر: ۶۳۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ - 19December 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: لشکرهای فرهنگی با زبان آموزش و هنر به جهاد تبیین بپردازندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

در این جلسه؛ سردار یوسفعلی‌زاده طی سخنانی اظهار داشت: متأسفانه گاهی اوقات به رغم وجود برجستگی‌ها و نقاط قوتی که وجود دارد؛ اما نقاط ضعف را مشاهده کنیم، البته این در نوع خود یک حُسن محسوب می‌شود، اما عمده کردن ضعف‌ها و نادیده گرفتن قوت‌ها بی‌انصافی و کم‌لطفی است.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان بزرگ و خراسان رضوی فعلی کارهای بسیار بزرگی در دوران دفاع مقدس صورت گرفته است، افزود: در این استان سرداران برجسته‌ای بوده و هستند به طوری که قبل از تفکیک خراسان، ۲۴ هزار شهید جزو افتخارات آن بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه ضمن مهم خواندن نقش‌ خراسان بزرگ در عرصه‌های انقلاب اسلامی،‌ دفاع مقدس و جبهه مقاومت، گفت: هریک از شهدا که سیره زندگی‌شان را بررسی و آن را نشر می‌دهیم؛ می‌بینیم که هر یک دارای شخصیت برجسته‌ای بودند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه زحماتی که در حوزه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش آن صورت گرفته؛ بسیار است، یادآور شد: از روز شانزدهم آذرماه سال جاری که پیکر ۱۲ شهید گمنام وارد استان شد تا این روزهای اخیر؛ بیش از هزار برنامه با حضور این شهدا برگزار شده است. در این برنامه‌ها یک دنیا محبت و عاطفه و یا ارتباط قلبی با شهدا برقرار شده است.

این مقام مسئول در تکمیل صحبت خود بیان داشت: از حدود هفت ماه قبل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در حال بسترسازی برای میزبانی از شهدای گمنام بوده؛ از تعیین نقاط تدفین تا ساخت یادمان برای شهید، تعیین هیئت امنا برای یادمان شهدا گمنام،‌ برگزاری جلسات ستاد استقبال و تشییع و ده‌ها کار دیگر ستادی و اجرایی انجام شده تا این عملیات کلان فرهنگی به انجام برسد.

وی در بخش دیگر صحبت خود درباره عملکرد اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در حوزه کتاب ابراز داشت: در حوزه تألیف کتاب؛ نزدیک به ۴۲ عنوان کتاب به مراحل نهایی رسیده‌اند که از این تعداد؛ حدود ۳۰ عنوان به چاپ رسیده و باقیمانده آنها در حال گذراندن اقدامات اجرایی برای چاپ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ۱۲ عرصه مأموریتی حضور دارد، تصریح کرد: امروز بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان با این اداره‌کل ارتباط و همکاری دارند.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لازم نیست که پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین جوانان آتش به اختیار در قالب یگان‌های نظامی سازماندهی شوند بلکه با بهره‌گیری از ظرفیت ساختاری که در آن فعالیت دارند، باید از طریق آموزش و استفاده از زبان هنر در این حوزه و عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند.

وی همچنین تأکید کرد: حضور اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مانع از تلاش سایر تشکل‌های مردم‌نهاد مرتبط با دفاع مقدس نیست بلکه بالعکس معتقد هستیم تلاش‌های آن‌ها در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس مقوم کار است، در همین راستا باید با آنها هم‌افزایی داشت و برای نقش‌آفرینی آن‌ها با حفظ استقلال کاری باید بسترسازی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار