آفریقای جنوبی به اتباع خود درباره جنگیدن در صف صهیونیست‌ها هشدار داد

آفریقای جنوبی ضمن توصیف جنایات‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به نسل کشی، به شهروندان خود که در صف ارتش اشغالگر در غزه می‌جنگند هشدار داد که پیگرد قانونی و سلب تابعیت در انتظارشان خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ - 19December 2023

آفریقای جنوبی به اتباع خود درباره جنگیدن در صف صهیونیست‌ها هشدار دادبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، دولت آفریقای جنوبی هشدار داد که شهروندان این کشور که در صف ارتش اسرائیل در غزه می‌جنگند، ممکن است با پیگرد قانونی و سلب تابعیت مواجه شوند. این در حالی است که رئیس جمهور این کشور جنگ در غزه را «نسل کشی» توصیف کرد.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد که از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن برخی از شهروندان این کشور به ارتش اسرائیل برای جنگیدن در غزه یا تصمیم برای انجام این کار، عمیقاً نگران است.

این وزارتخانه تاکید کرد: چنین اقداماتی می‌تواند به نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایات بین‌المللی بیشتر کمک کند و کسانی که چنین تصمیمی داشته باشند را در آفریقای جنوبی در معرض پیگرد قانونی قرار دهد.

هر چند شمار شهروندان آفریقای جنوبی که ممکن است به استخدام ارتش اسرائیل درآمده باشند، مشخص نیست، اما دولت این کشور قبلاً اعلام کرده بود که سرویس امنیتی آن‌ها را تحت پیگرد قرار می‌دهد.

آفریقای جنوبی ماه گذشته درخواستی را برای بررسی جنایات جنگی اسرائیل به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرد. این کشور به صورت همزمان دیپلمات‌های خود را از اراضی اشغالی فراخواند تا در روابط خود با تل آویو با توجه به افزایش تعداد تلفات غیرنظامی در نتیجه بمباران مداوم نوار غزه بازنگری کند.

این در حالی است که آفریقای جنوبی قبلاً سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرده بود تا به آنچه رفتار تأسف‌بار این رژیم در رابطه با جنگ غزه خوانده اعتراض کند. «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی هم در ابتدای تجاوز به نوار غزه با مردم فلسطین ابراز همبستگی کرده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار