دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تولید و پخش برنامه تلویزیونی فرزندان حضرت زهرا (س)+ تیزر و تصاویر

در روز‌هایی که در مرز‌ها برای شهدای مدافع وطن به سوگ هستیم، برنامه تلویزیونی فرزندان حضرت زهرا (س) از شبکه تهران در جهت قدردانی از ایشان به نمایش کشیده شد.
کد خبر: ۶۳۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ - 19December 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در روز‌هایی که در مرز‌ها برای شهدای مدافع وطن به سوگ هستیم، برنامه تلویزیونی فرزندان حضرت زهرا (س) از شبکه تهران در جهت قدردانی از جان‌فشانی این عزیزان به نمایش رسید.

فرزندان حضرت زهرا (س) عنوان برنامه تلویزیونی است که با محوریت قدرشناسی دانش‌آموزان از شهدای مدافع حرم و مدافع وطن تهیه و تولید شده است.

فرزندان حضرت زهرا (س) در مدت زمان ۲۷ دقیقه، به‌طور ویژه به بخشی از ابهامات ذهنی دانش آموزان در خصوص وقایع غزه می‌پردازد. این برنامه تلویزیونی که برای رده سنی نوجوان تولید شده است و مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) از شبکه تهران سیما به نمایش درآمد.

تولید و پخش برنامه تلویزیونی فرزندان حضرت زهرا (س)+ تیزر و تصاویر

در همین راستا و با توجه به اهمیت تولید فیلم و برنامه تلویزیونی با موضوع جنگ غزه و قدردانی از شهدای مدافع حرم و مدافعان وطن در جامعه، به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان، گپ‌وگفتی داشتیم با «امیر اسکندری» کارگردان جوان این فیلم که در ادامه می‌خوانید.

سوال: برنامه تلویزیونی «فرزندان حضرت زهرا (س)» از چه منظری تلاش دارد از شهدای مدافع حرم و مدافع وطن قدردانی کند؟
با شروع جنگ غزه و اسرائیل، این موضوع بسیار مهم ذهنم را مشغول کرد که اگر جوانان باغیرت شهدای مدافع حرم و مدافع وطن نبودند، شاید در حال حاضر در مرز یا در خاک خودمان با داعشی‌ها می‌جنگیدیم.

در این اثر دانش آموزان دختر به همراه مدیر مدرسه شان در فضای بهشت زهرا (س) حاضر شده و بر سرمزار تعداد از شهدای مدافع حرم و مدافع وطن حاضر شدند و قدردانی داشتند.

این اثر با هدف معرفی اهدف ارزشمند شهدا مدافع حرم و مدافع وطن برای رده سنی نوجوان تهیه و تولید شده است. شخصیت اصلی در این اثر، دانش‌آموزان نوجوانی هستند که علاقه بسیاری به تحقیق و پژوهش در خصوص شهدا دارند. برهمین اساس ایشان در فیلم بعد از تحقیق و پژوهش آن‌ها را به نمایش می‌کشند.

سوال: هدف شما از ساخت این فیلم چه بود و چرا معرفی شهدا را دستمایه تولید قرار دادید؟
همواره درک درست شهدای عزیز مدافع حرم و مدافع وطن برایم دغدغه بود و بسیار مشتاق بودم که بتوانم برای قدردانی از مقام ارزشمند ایشان کاری انجام دهم، امیدوارم این اثر بخشی بسیار اندکی از گذشت و فداکاری بی پایان و ارزشمند شهدای عزیز مدافع حرم و مدافع وطن باشد.

سوال: چطور شد که «فرزندان حضرت زهرا (س)» را به عنوان نام اثر انتخاب کردید؟
به‌نظرم عنوان اثر بسیار خاص است. عنوانی خاص برای مردان و زنانی خاص که تمامِ وجود خودشان را در راه انقلاب، اسلام و کشور نثار کردند. قطعاً مردان و زنانی که از باارزش‌ترین دارایی خود گذشتن، لایق بهترین عنوان هستن و چه عنوانی شایسته‌تر از «فرزندان حضرت زهرا (س)»؟ شهدای مدافع حرم و مدافع وطن خودشان را سربازان و فرزندان حضرت حضرت زهرا (س) می‌دانستند و برهمین اساس عنوان اثر را «فرزند حضرت زهرا (س)» گذاشتیم.

سوال: پیش از این اشاره کردید که فیلم را با هزینه شخصی خودتان ساخته‌اید. یعنی از مجموعه‌های متولی و مرتبط حمایتی نداشتید؟همانطور که گفتم بیش و پیش از هر چیز ادای دِین به شهدا من را به انجام این کار راغب کرد. قبل از تولید هم با توجه به تجارب قبلی، متوجه هزینه‌های بالای ساخت فیلم بودم و حتی احتمال هم می‌دادم که از حمایتی برخوردار نشوم. با اینحال در قالب تماس تلفنی یا نامه‌نگاری با برخی مدیران هنری و مجموعه‌های فرهنگی ارزشی مراوداتی را انجام دادم، اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و حمایتی صورت نگرفت.

تولید و پخش برنامه تلویزیونی فرزندان حضرت زهرا (س)+ تیزر و تصاویر

سوال: با این وجود آیا باز هم علاقه و انگیزه‌ای برای تولید قسمت‌های بعدی این برنامه تلویزیونی داری؟
هدف اصلی برای من رضایت و حمایت شهدای عزیز است. حتماً مصصم به ادامۀ تولید هستم و حتی فیلمنامۀ قسمت‌های بعدی را هم آماده کرده‌ام.

پخش این فیلم از شبکه‌های سیما برایم قوت قلب بود که برهمین اساس از مدیران فهیم و بادانش سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنم که به نوعی با پخش این فیلم و تیم تولید بنده را حمایت کردند، چراکه پس از پخش، نوجوانان زیادی با من تماس گرفتند و اعلام آمادگی کردند مبنی براینکه در قسمت‌های بعدی حضور داشته باشند و این برای من خیلی خوشال‌کننده بود؛ لذا تلاش می‌کنم برای معرفی شهدای عزیز، قسمت‌های بعدی این برنامه تلویزیونی را هم بسازم و امیدوارم در ادامه از مشارکت و حمایت مسئولان و دستگاه‌های متولی فرهنگی، هنری، ارزشی و انقلابی بهره‌مند شوم.

سوال: برای شما آرزوی موفقیت داریم و سپاس از وقتی که گذاشتید.
من هم از شما و حمایت رسانه‌ای که از افرادی، چون بنده دارید ممنون و سپاسگزارم. همچنین وظیفه می‌دانم از اعضاء گروه تولید و کسانی که در ساخت این فیلم بنده را همراهی کردند، به‌ویژه مدیریت و کارکنان محترم سازمان بهشت زهرا (س) و مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر جناب آقای قدردانی تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها