در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی: فیلم‌های دفاع مقدس در راه جشنواره فجر/ شهدا قهرمانان ملی ما هستند

زین‌العابدین با بیان‌ اینکه فیلم‌های باکیفیتی را با موضوع دفاع مقدس به جشنواره فجر می‌رسانیم، گفت: در مسئله‌ی سینمای کودک و نوجوان و در موضوع دفاع مقدس امسال نسبت به‌ سال گذشته رشد کمی و کیفی داریم.
کد خبر: ۶۳۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۲ - 20December 2023

فیلم‌های باکیفیت با موضوع دفاع مقدس در راه جشنواره فجر/ تولیدات رشد کمی و کیفی دارند«مجید زین‌العابدین» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به‌ تاثیرات تشیع و تدفین شهید گمنام در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و اظهار داشت: شهدا قهرمانان ملی ما هستند که برای تمام تاریخ و نسل حاضر و آینده ما الگوهای استقامت، شهامت، رشادت و پایداری خواهند بود.

وی شهدا را الگوی پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: مهمانی شدن یک شهید گمنام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انشالله بتواند الهام‌بخش و الگوسازی برای کارهای ارزشمند و عمیقی شود که متصل به‌‌سمت آرمان‌ها است. امیدوارم این شهید گمنام مورد تاسی هنرمندان ما واقع شود تا کارهای درخشان و ماندگاری را در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بتوانیم تولید کنیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به‌ آثار سینمایی تولید شده حوزه دفاع مقدس پرداخت و ادامه داد: حتمأ وقتی تیم‌های فیلم‌ساز، بخش‌خصوصی و کارگردانی و نویسنده روی قصه‌ی شهدا کار می‌کنند قصد دارند منجر به تولید فیلم سینمایی شود. و حتمأ قصد دارند یک مفهوم عمیق، پایدار، موثر و ماندگاری را از یک الگوی قهرمان ملی به نسل جوان ارائه کنند.

زین‌العابدین خاطرنشان کرد: ممکن در حوزه سینمای دفاع مقدس سطح آثار تولید شده متفاوت باشد، با این‌وجود آثار مهم'و خوب و ماندگاری در زمینه دفاع مقدس و مفهوم شهادت تولید شده است.

وی درخصوص تولیدات سینمایی امسال با موضوع دفاع مقدس گفت: امسال چند فیلم با محوریت شهدا و در زمینه کودک و نوجوان تولید شده است که به جشنواره فیلم فجر ارائه شده است و باید منتظر نظر هیئات انتخاب جشنواره بمانیم و احتمالا سال آینده این فیلم‌ها در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان شرکت خواهند داشت.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: امسال به‌لحاظ کمی و کیفی آثار سینمایی کودک و نوجوان با موضوع شهدای نوجوان نسبت به سال‌ گذشته بیشتر است و فیلم‌های خوبی در این زمینه درحال تولید است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری و بنیاد شهید در این زمینه چند فیلم خیلی خوب در دست تولید دارند که در راستای معرفی الگوهای شهید جوان و نوجوان است که آماده خواهند کرد.

زین‌العابدین درباره رویکرد بنیاد فارابی در این زمینه گفت: طبیعتا اگر طرح فاخر و درخشانی را در این زمینه دریافت کنیم، حتمأ به تولید آن کمک می‌کنیم. ضمن اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم بستری است که می‌توانیم فیلم‌های با موضوع مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بیشتر معرفی کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار