در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: تلاش‌های دیپلماتیک ایران در حمایت از مردم غزه/ وتوی قطعنامه شورای امنیت اقدام خائنانه‌ دولت آمریکا بود

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: آمریکا با وتوی قطعنامه شورای امنیت خائنانه‌ترین اقدام سیاسی را در تاریخ سازمان ملل رقم زد.
کد خبر: ۶۳۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰ - 21December 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه/ وتوی قطعنامه شورای امنیت اقدام خائنانه‌ دولت آمریکا بودحجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا میرتاج‌الدینی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به دیپلماسی قوی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین در تهاجمات رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: کنشگری‌های دستگاه دیپلماسی و بالاخص وزیر امور خارجه در حمایت از مردم مظلوم غزه تاکنون بسیار شایسته بوده است.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: تاکنون رایزنی‌ها، جلسات، تماس‌های تلفنی، سفرهای دیپلماتیک، بیانیه‌ها و نامه‌نگاری‌های متعددی را از سوی مسئولان دستگاه دیپلماسی برای حمایت از مردم مظلوم غزه شاهد بوده‌ایم که در جای خود شایسته قدردانی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر رئیس‌جمهور کشورمان نیز تماس و رایزنی‌های متعددی با همتایان خود در این رابطه داشته‌اند و موضع جمهوری اسلامی ایران را از این طریق برای دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی مشخص کرده‌اند. درخواست نشست اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیپلماسی برای دفاع از مردم غزه بود که اتفاقاً صحبت‌های رئیس جمهوری اسلامی ایران در این نشست بیشترین بازتاب را داشت.

وی افزود: در واقع قوی‌ترین نطق را در این نشست رئیسی داشتند، این نوع کنشگری‌های دیپلماتیک قطعاً در ادامه پر رنگ‌تر و موثرتر خواهد شد، به طور مثال هماهنگی‌ها برای ارسال قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل با کوشش دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران رقم خورد. اما متأسفانه دولت آمریکا آن را وتو کرد تا جواز تجاوزات و جنایات بیشتر را به رژیم صهیونیستی بدهد.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی بیان کرد: آمریکا با وتو قطعنامه اخیر خائنانه‌ترین اقدام سیاسی را در تاریخ سازمان ملل رقم زد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار