درگذشت "فرامرز سلیمانی" مرد قلم، کلمه و ادبیات

دکتر فرامرز سلیمانی، شاعر و سردبیر مجله بین‌المللی نوشتا، از دنیا رفت.
کد خبر: ۶۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ - 27December 2015

درگذشت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مرحوم دکتر فرامرز سلیمانی در سال 1319 در ساری زاده شد. او تحصیلات مقدماتی خود را در مدارس هدایت، نواب، پهلوی و نمونه ساری به پایان برد، سپس به تهران آمد و در مدرسه هدف تهران تحصیل کرد.
 
او دانشآموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران است و دکترای تخصصی خود را از امریکا گرفتهاست. این شاعر تخصص خود را در رشته بیهوشی و جراحی زنان، زایمان و نازایی دریافت کرد. پیش از انقلاب او از جمله شاعرانی بود که در کنار پرویز اسلامپور (شاعر موج نو و شعر حجم)، احمدرضا چهکنی (شاعر موج نو و شعر حجم)، همایون تاج طباطبایی، مینا دستغیب، آذر مطلقفرد و مهین خدیوی در شعر ناب از آنان نام برده میشد.
 
در دورهای که پس از انقلاب دوباره جریانهای ادبی به راه افتاد، مرحوم سلیمانی سهشنبهها همراه عدهای از دوستان در زیرزمین کتابفروشی بوکشاپ دور هم جمع میشدند. گروه سهشنبهشبها که سلیمانی در کنار محمد مختاری، جواد مجابی، کاظم سادات اشکوری، عمران صلاحی، عظیم خلیلی و علی دهباشی اعضای آن بودند گروه چهارشنبهشبها را تشکیل دادند که در آن رضا براهنی، نصرت کریمی، بهروز دولتآبادی، امیرحسین آریانپور و شاعران و نویسندگان جوانتری مثل احمد محیط حضور داشتند.
 
فرامرز سلیمانی سردبیر انتشارات کتاب موج، سردبیر مجله بینالمللی نوشتا و مدیر مسوول نامهIAMA، بولتن دوزبانه انجمن پزشکی ایرانی-امریکایی نیز بود.
 
او بیش از 60 عنوان کتاب و یک هزار مقاله به زبانهای فارسی، انگلیسی و دیگر زبانها منتشر کرده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار