اعلام اسامی هیئت داوران ششمین جشنواره عمار

اسامی اعضای هیئت ‌داوران بخش«نماهنگ»، «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی»، «فیلم ما» و «نقد و مقالات سینمایی»، «پوستر فیلم» «برنامه تلویزیونی» جشنواره فیلم عمار منتشر شد.
کد خبر: ۶۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ - 27December 2015

اعلام اسامی هیئت داوران ششمین جشنواره عمار

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در فاصله کمتر از دو روز تا برگزاری ششمین دوره این رویداد فرهنگی، اعضای هیئت داوران «نماهنگ»، «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی»، «فیلم ما» و « نقد و مقالات سینمایی»، «پوستر فیلم» و «برنامه تلویزیونی» این جشنواره را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، اسامی اعضای هیئت داوران بخشهای «نماهنگ»، «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی»، «فیلم ما» و « نقد و مقالات سینمایی»، «پوستر فیلم» و «برنامه تلویزیونی» به شرح ذیل است:

«نماهنگ»؛

محمد گلریز

متولد 1325 تهران و از خوانندگان موسیقی سنتی ایران است. این خواننده انقلابی در سالهای انقلاب، به صورت مشترک با احمدعلی راغب و حمید سبزواری، سرودهای بسیاری را برای آرمانهای انقلاب اسلامی اجرا کرده است. از شاخصترین آثار وی، میتوان سرودههای ««خجسته باد این پیروزی»، «برخیزید»، «بانگ آزادی»، «شقایق های پرپر»، «راه رجا»، «نغمه توحید» و «وحدت مسلمانان» نام برد. حاصل کار این خوانندهی انقلابی تاکنون 1500 سرود، آهنک و مرثیه بوده است.

امیر مهدی پوروزیری

متولد 1356 کرمان، فیلمنامهنویس، مستندساز و فارغالتحصیل کارگردانی از دانشکده صداوسیما است. پوروزیری با نویسندگی فیلم داستانی «رو به قبله» توانست رتبه اول بخش فیلمنامه چهارمین دوره جشنواره عمار را از آن خود کند.ازجمله آثار او میتوان به مستندهای «جنوب از آفریقای جنوبی»، «افغانستان سرزمین سوخته» و همچنین ساخت تیزرهایی ازجمله تیزر اصلی بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر، تیزر بخش بیداری اسلامی بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر و تیزر اصلی جشنواره سینمای جوان اشاره کرد. پوروزیری با نویسندگی فیلم داستانی «رو به قبله» توانست رتبه اول بخش فیلمنامه چهارمین دوره جشنواره عمار را از آن خود کند که اثر داستانی در اکرانهای مردمی جشنواره نیز توانست عنوان یکی از چند فیلم پرمخاطب دوره چهارم جشنواره را کسب کند.

محسن صفایی

متولد1364 کاشان و فارغالتحصیل رشته جامعهشناسی است. از مسئولیتهای او میتوان به عضویت در شورای سردبیری سایت تخصصی «علوم اجتماعی اسلامی ایرانی»، مسئول واحد موسیقی «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» و دبیر اجرایی اولین جشنواره شعر و موسیقی ضد استکباری «طبس» اشاره کرد.

تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی؛

محمدرضا خردمندان

 متولد 1362 شیراز، دانشآموخته رشته کارگردانی از دانشکده صداوسیما، نویسنده، مستندساز و منتقد ادبیات داستانی است.«راویان آفتاب»، «جشنواره بیست و هفت»-مجموعه تلویزیونی- ، «حق الناس»، «روایت نحل» و ... از جمله کارهای خردمندان در حوزه فیلمسازی بوده است. وی علاوه بر کارگردانی در حوزه تدوین نیز فعال است و تاکنون تدوین برنامههای مختلف تلویزیونی و غیرتلویزیونی را برعهده داشته است. وی در حوزه داستان نویسی نیز فعالیت میکند و جایزه بهترین داستان کوته جشنواره بین المللی پیامبر اعظم(ص) و جشنواره هفت سین را کسب کرده است. ضمن اینکه داوری جشنواره داستان نویسی روح خدا را در کارنامه دارد و جایزه بهترین پویانمایی جشنواره «فیلم 100» هم را کسب کرده است. خرمندان که در دوره قبلی عمار با اثر داستانی «بچه و مرد» توانست لوح تقدیر آن را کسب کند، داوری بخش تیزر فیلم پنجمین جشنواره عمار نیز را برعهده داشته است.

محمد حسین خوش بیان

متولد 1364 تهران و فارغ التحصیل مکانیک جامدات، محقق، تدوینگر، عکاس و کارگردان فیلمهای داستانی و مستند است. وی که از سال 1387 وارد فیلمسازی شده است، در موسیقی نیز فعالیت میکند. مستندهای «خاک محله»، «بیقرارگاه مهرآباد»، «پایان مدارا»، انیمیشن «کاهش جمعیت»، نماهنگهای «خاورمیانه جدید، خاورمیانه اسلام»، «حضور»، «برادر انقلابها»، «جوانه»، «باغ سیب»، فیلم داستانی «بهشت رمضانی» و ... از جمله آثار داستانی است. خوشبیان، مسئول گروه هنری «واصف» است.

 

محسن اردستانی رستمی

متولد 1368 تهران و فارغ التحصیل کارشناسی علوم قرآن دانشگاه تهران است. وی که از سال 1389 به صورت حرفهای وارد عرصه فیلمسازی شده است، در پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، با مستند «کرار» توانست فانوس بخش بین الملل و بیداری اسلامی را کسب کند. وی لوح تقدیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را هم بخاطر فیلم کوتاه داستانی «روزی روزگاری در رفح» در کارنامه خود دارد. اردستانی علاوه بر کارگردانی فیلمهای مستند و داستانی، به تدوین، بازیگری، تصویربرداری و همچنین تدریس و ساخت کلیپ و تیزر هم میپردازد. وی با تاسیس وبلاگ مبارز کلیپ در نیمه دوم سال 88 و روزهای فتنه، نقش موثری در روشنگری اتقافات آن سال ایفا کرد و البته مورد هجمه رسانههای معاند هم قرار گرفت و وبلاگش هم وی سه بار بسته شد. امروز «مبارزکلیپ» در قالب وب سایت با انتشار کلیپهای روشنگرانه همچنان بروزرسانی میشود.

فیلم ما؛

محمدصادق باطنی

متولد 1367 تهران و فارغ التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه شریف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه صداوسیما است. وی که بعد از فتنه سال 1388 با «سفیرفیلم» وارد فضای فیلم و مستندسازی شده، تاکنون نزدیک به 20 مستند کوتاه و بلند ساخته است و در سه دوره دوره جشنواره مردمی فیلم عمار نیز به عنوان برگزیده شناخته شده است. باطنی، اکنون معاونت آموزش موسسه «سفیرفیلم» را برعهده دارد.

امیر داسارگر

متولد 1364 تهران، دانش آموخته کارشناسی عمران دانشگاه امام حسین(ع)، طراح، فیلمنامه نویس، تهیه کننده و کارگردان است. وی فعالیتهای هنری خود را از سال 1386 شروع کرده است. فیلم کوتاه «باران»، «نفس به نفس»، «اکسیژن» و فیلم نیمه بلند «یک روز دیرتر» از جمله کارهای داسارگر است. داسارگر، تجربه نگارش سه فیلمنامه کوتاه را نیز در کارنامه دارد. وی، هم اکنون مشغول آخرین مراحل تولید فیلم داستانی «هنگامه» است.

روح اله رشیدی

متولد ۱۳۵۸ تبریز و دانش آموخته پژوهشگری علوم اجتماعی است. تأسیس و مدیریت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی، سردبیری هفته نامههای «آذرپیام» و «میثاق» و تولید برنامههای تلویزیونی و نگارش ده ها سرمقاله عدالتخواهانه از جمله فعالیتهای وی بوده است. رشیدی که به عنوان محقق و پژوهشگر در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب فعال است، در حال حاضر، مدیرمسئولی ماهنامه «بهمن آذربایجان» را نیز بر عهده دارد.

مصطفی رضوانی

متولد 1367 تهران و دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فلسفه هنر در دانشکدهی هنر. تهیه کنندگی مستند «بانکداری اسلامی»، نویسندگی و کارگردانی مستند کوتاه «انتخاب گران»، کارگردانی مستند «دلنوشتههای کاغذی»، «دیار پهلوانی» و ... بخشی از سوابق هنری وی است. رضوانی با دو مستند «مهار نشده» و «نبرد خاموش»، فانوس دومین و چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار را نیز در کارنامه خود دارد.

سیدعلی محمدی نیاکی

متولد 1371 آمل و دانش آموخته حقوق دانشگاه علامه محدث نوری مازندران است. کارگردانی، نویسندگی بازیگری تئاتر، سردبیری نشریات بصیرت و صدای دانش آموز، معاونت اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزی آمل، مربی پرورشی در مدارس سمپاد و نمونه دولتی آمل و ... از جمله سوابق وی است. نیاکی در قالب گروه فیلمسازی «سدیدفیلم» تاکنون مجری طرح مستند «بیهوده نیست فاصله آب و سراب» و مستند «زندگی در فضا» را برعهده داشته و در ششمین دوره جشنواره عمار نیز با مستند «شهرآباد» حضور یافته است. وی، از سومین دوره جشنواره عمار تاکنون مسئول ستاد اکران مردمی استان مازندران است.

نقد، مقالات و پژوهشهای سینمایی؛

محمدتقی فهیم

متولد 1335 تربت حیدریه است. وی بیش از 30 سال در عرصه مطبوعات و هنر فعالیت مستمر داشته است. عضویت در آکادمی و عضو شورای عالی حل اختلاف خانه سینما، مسئولیت صفحه سینمایی روزنامه کیهان، معاونت ارزشیابی، سردبیری نشریه روزانه بیستمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان اصفهان، عضویت در شورای مرکزی و نایب رئیسی انجمن منتقدان نویسندگان سینمای ایران از جمله سوابق فهیم است.

رضا زاده محمدی

متولد 1355 نایین و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه امام صادق علیه اسلام است. زادهمحمدی، کارشناس حوزه رسانه و برنامههای تلویزیونی است و پیش از این به عنوان عضو هیئت تحریریه در مجلههای سوره، راه و ... فعالیت داشته است. او برگزیده چند دوره جشنواره مطبوعات است.

مجتبی نامخواه

متولد 1364 و دانشجوی دکتری دانش اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام است. وی که در حال حاضر به تحصیل در مقطع خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم مشغول است، ضمن پژوهش و تدریس در زمینه اندیشههای امام خمینی(ره)، مقالات و یادداشتهای متعددی در زمینه موضوعات و مسائل انقلاب اسلامی به نگارش در آورده است.

پوستر فیلم؛

حسین یوزباشی

متولد 1364 تهران، دانشجوی کارشناسی ارشد تصویرسازی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران و کارشناسی ارتباط تصویری، گرافیک است. یوزباشی با شرکت در بیش 40 نمایشگاه، دوسالانه و جشنواره هنری، جوایز و عناوین متعددی را کسب کرده است. برپایی نمایشگاههای این دو یک، تصویرگری کتب درسی، مسئول دبیرخانه و امور اجرایی نگارخانه چلیپا، دبیر اجرایی اولین نمایشگاه سالانه پوستر عاشورا، مدیریت تهیه و تولید دفاتر تحریر روشنا،بخش شهدا ونام آوران ایران، مدیریت تولید پروژه پوستر بیداری اسلامی، مدیریت تهیه و تولید بخش کاریکاتور و پوستر کمپین یک ماه برای فلسطین و ... از جمله سوابق اجرایی وی بوده است.

محمدعلی صائب

متولد 1356 و دانش آموخته رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه السلام است. خبرنگار و دبیر سرویس اجتماعی روزنامه ابرار، دبیری تحریریه ماهنامه راه،  کسب عنوان اول دهمین جشنواره مطبوعات در  بخش سرمقاله و یادداشت سیاسی و ... از جمله سوابق و فعالیتهای وی است. صائب در حال حاضر در صدا و سیمای یکی از استانهای مرزی فعالیت میکند.

علی حیاتی

متولد 1357 هیوستون ایالت تگزاس امریکا و کارشناسی گرافیک دانشگاه هنر تهران است. وی از 10 سال پیش تاکنون مدیریت آتلیه طراحی، گرافیک سه در چهار بر عهده دارد، ضمن آن که مسئول هیئت هنر محبین اهل بیت دانشگاه هنر است. حیاتی در سال 1388 جایزه دوم دو سالانه پوستر جهان اسلام را کسب کرد.

برنامه تلویزیونی؛

سید محمدعلی (اقبال) واحدی

متولد 1335 سنقر کرمانشاه و فارغالتحصیل رشته کارگردانی با گرایش جامع فیلمسازی از مرکز آموزش فیلمسازی وزارت ارشاد است. وی از سال 1370 اجرا(مجریگری) را از برنامههای پزشکی و کودک تلویزیون شروع کرده است و اوج فعالیتش به تولید و اجرای «سفرنامه صبا» در برنامه صبح بخیر ایران و برنامه «مستقیم آبادی» باز میگردد که در زمان خودش مخاطبان زیادی را داشت.

جواد رمضاننژاد

متولد 1356 تهران و داراری مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات است و پیش از این مدیرگروه مستند شبکه چهار سیما، مدیر مرکز آموزشی و پژوهشی شهید آوینی صدا و سیما، و رئیس کانون برنامهسازان جوان بسیج صدا و سیما بوده است. رمضاننژاد، همچنین عضویت شورای راهبردی مرکز سیمافیلم، دبیری کارگروه مستندسازی سازمان بسیج مستضعفین و سردبیری بخشهای خبری رادیو و تلویزیون را تجربه کرده است. وی هماکنون مدیریت شبکه «افق» سیما را برعهده دارد.

امیر سعادتی

متولد 1359 مشهد مقدس، دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامهنگاری دانشگاه علامه طباطبایی، مدیر فرهنگی و رسانهای، نویسنده و روزنامهنگار است.عضویت در هیئت تحریریه ماهنامههای سوره، راه و خراسان فرهنگی از جمله سوابق وی است. سعادتی در حاضر سردبیری روزنامه شهرآرا را برعهده دارد.

گفتنی است براساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی داوران بخشهای فیلم داستانی، مستند و انیمیشن متعاقبا اطلاع میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار