معاون وزیر دفاع: تحرکات آمریکا در دریای سرخ و مدیترانه را به‌صورت ماهواره‌ای رصد می‌کنیم

امیر سرتیپ فخری گفت: حرکات شناور‌های آمریکایی در منطقه، دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس‌ها دائماً به صورت تصاویر ماهواره‌ای رصد می‌شوند.
کد خبر: ۶۳۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ - 21December 2023

معاون وزیر دفاع: تحرکات آمریکا در دریای سرخ و مدیترانه را به‌صورت ماهواره‌ای رصد می‌کنیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «مجید فخری» معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی در خصوص چگونگی رصد تحرکات آمریکا و کشور‌های فرامنطقه‌ای، اظهار داشت: حرکات شناور‌های آمریکایی در منطقه، دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس‌ها دائماً به صورت تصاویر ماهواره‌ای رصد می‌شوند.

وی افزود: تصاویر ماهواره ای، پردازش شده و به صورت دوره‌ای تفسیر و تغییراتی که در این پایگاه‌ها صورت می‌گیرد تحلیل و جمع‌بندی شده و در اختیار نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرد.

ناو هواپیمابر آمریکایی CVN ۶۹ (آیزنهاور) به همراه رزم‌ناو CG ۵۸ و ناو پشتیبانی TA ۰۰۶ پنجم آذرماه وارد خلیج فارس و ۲۳ آذرماه با کنترل کامل نیروی دریایی سپاه از خلیج فارس و تنگه هرمز خارج شدند.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که نشریه پولیتیکو اخیراً به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که پنتاگون در واکنش به حملات نیرو‌های یمنی علیه کشتی‌های اسرائیلی دستور اعزام ناو هواپیمابر هسته‌ای «دوایت آیزنهاور» را به دریای سرخ صادر کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار