در بوستان شهدای آذر قم؛

پیکر شهید گمنام ۱۷ ساله به خاک سپرده شد

پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز در قم تشییع و در بوستان شهدای آذر به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۶۳۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴ - 22December 2023

پیکر شهید گمنام ۱۷ ساله در بوستان شهدای آذر قم به خاک سپرده شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید گمنام ۱۷ ساله مربوط به عملیات ایذایی والفجر ۸ در جزیزه بوارین، عصر امروز از آستان مقدس حضرت موسی مبرقع (ع) در خیابان آیت الله طالقانی قم به سمت بوستان شهدای آذر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیکر مطهر شهید گمنام در جوار ضریح منور حضرت موسی مبرقع (ع) فرزند بلافصل امام جواد (ع) و امامزادگان دیگر در این مکان مقدس، طواف داده شد.

در ادامه، پیکر مطهر شهید در صحن حرم مطهر بر روی جایگاه استقرار یافت و شرکت کنندگان در مراسم همچون پروانه گرد شمع وجود این محفل حلقه زدند.

مراسم امروز با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی پیرامون فضیلت زنده نگاهداشتن یاد و خاطره شهدا و نیز مرثیه سرایی حسن مالکی نژاد همراه بود.

سپس پیکر مطهر با همراهی ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت تا بوستان شهدای آذر تشییع و طی مراسمی با روایتگری حجت الاسلام عبالناصر جلالیان و مرثیه سرایی علی مالکی نژاد در این مکان بخاک سپرده شد.

در پایان مراسم فوق پیشانی‌بند همراه شهید گمنام توسط سید محمد آقامیری استاندار قم، به مادر یکی از شهدای جاویدالاثر تقدیم شد.

همچنین حضور پرشور خادمان حرم چهل اختران و هیات‌های عزاداری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و حضور گروه‌های دانش آموزی و سایر اقشار، جلوه خاصی به مراسم بخشیده بود.

در این مراسم که به صورت زنده از شبکه استانی سیمای نور پخش می‌شد، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم و فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس و اعضای ستاد یادواره شهدای مشق عشق حضور داشتند.

این شهید گمنام، هفتمین و آخرین شهیدی است که پس از تشییع متمرکز در یکشنبه ۲۶ آذر سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، در قم خاکسپاری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار