شیخ نعیم قاسم در کنفرانس وحدت اسلامی:

دشمنی استکبار زمانی نمایان شد که ایران پرچم بیداری اسلامی را برافراشت

معاون مدیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه برافراشته شدن پرچم بیداری اسلامی از سوی ایران موجب خشم استکبار شده است، گفت: امام خمینی به خوبی مشکل جهان اسلام را تشخیص داد.
کد خبر: ۶۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ - 27December 2015

دشمنی استکبار زمانی نمایان شد که ایران پرچم بیداری اسلامی را برافراشت

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه همه بحرانهای جهان اسلام در دو محور خلاصه میشود، اظهار داشت: در هیمنه استکباری با یک پدیده اشغال و پدیده رژیمهای وابسته و مستبد روبرو هستیم و در شکل دوم بحران با خدشه دار کردن چهره اسلام به دست تکفیری ها که اثر منفی میان جوانان و نسل نو ما می گذارد، روبرو هستیم.

وی افزود: باید در ابتدا مشکل بحران در جهان اسلام را شناخت، امام خمینی این مشکل را شناخت و آن را در نوع برخورد با استکبار جهانی دانست، امام اگر همان جمهوری را قبول می کرد همه به او تبریک می گفتند ولی ایشان تاکید به اسلامیبودن داشت.

شیخ نعیم قاسم بیان داشت: باید تلاش کنیم بعد صلح، دوستی، پیشرفت و استقلال اسلام را به جهان معرفی کنیم؛ دفاع از مظلومین را سرلوحه کار خود قرار دهیم و با انحرافات موجود در برداشت هایی که از اسلام می شود، برخورد کرد.

معاون دبیرکل حزبالله با تاکید بر اینکه آنچه در پس حوادث تروریستی و تکفیری در لبنان می گذرد استقلال این کشور را هدف قرار داده است، ابراز داشت: ما از هدف و مبارزه با اسرائیل دست بر نداشتهایم، اگر شهید قنطار را در سوریه به شهادت می رسانند به خاطر همین موضوع است که محور مقاومت همچنان مستحکم پابرجاست.

وی افزود: نباید دلمان به شورای امنیت و سازمانهای بین المللی خوش باشد و روی کمک آنها حساب کنیم، بلکه باید روی پای خود بایستیم، ما در راه حمایت از مستضعفان نمی توانیم آنها را تنها بگذاریم و هر چه میدان سخت تر و دشوار باشد باید خویشتندار و صبور باشیم. باید درست بودن فرهنگ اسلامی را به همگان ثابت کنیم و نباید به پروژههای انحرافی آنها گردن بنهیم!

شیخ نعیم قاسم در پایان با بیان اینکه پیروی و تبعیت از ولی فقیه و رهبری معظم میتواند محور وحدت باشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان هر روز با گرفتاریها دست و پنجه نرم می کنند، ما به هیچ وجه عصبیت را نمیپذیریم و تسلیم نخواهیم شد و از مواضع خدشه ناپذیر خود عدول نمیکنیم و باید تلاش کنیم دیگران را متقاعد کنیم که در یک سنگر باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار