برگزاری جام رسانه امید استان فارس با حضور اصحاب رسانه

جام رسانه امید استان فارس با حضور اصحاب رسانه در راستای بازتاب خبری پیشرفت استان در عرصه علم و دانش برای آگاهی مردم از دست آورد‌های انقلاب اسلامی و تلاش جوانان کشور آغاز شد.
کد خبر: ۶۳۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ - 23December 2023

نخستین رویداد رسانه‌ای جام امید فارس آغاز شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «مهدی آدینه» دبیر رویداد جام رسانه امید سازمان بسیج رسانه امروز، دوم دی در آیین افتتاح رویداد یک روزه جام رسانه امید استان فارس اظهار داشت: بازتاب خبری پیشرفت استان فارس در عرصه علم و دانش برای آگاهی مردم از دست آورد‌های انقلاب اسلامی و تلاش جوانان کشور از اهداف اصلی این رویداد است.

وی افزود: هدف رویداد جام امید لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر امید آفرینی است چراکه دشمنان این مرز و بوم سیاه نمایی و نا امیدی را در دستور کار خود قرار دادند.

آدینه با اشاره به اینکه ۳۷۰ رسانه رسمی در استان فارس مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: تاکنون در ۱۰ استان کشور این رویداد با حضور اصحاب رسانه و موضوع اختصاصی برگزار شده از این رو در استان فارس به دلیل ظرفیت بالای علمی، موضوع «شرکت‌های دانش بنیان» برای حمایت نهاد‌های متولی و آگاهی مردم از فعالیت‌های علمی انتخاب شده است.

دبیر رویداد جام رسانه امید سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشور راه خواهد یافت، بیان کرد: برگزیدگان مرحله استانی با حضور در رویداد کشوری با خبرگزاری‌های خارجی و سایر استان‌ها رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: فضای مجازی ازجمله کانال‌های خبری، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و ... جزو رسانه‌ها محسوب می‌شوند از این رو با بهره گیری از تمامی بستر‌ها امیدآفرینی انجام خواهد شد.

آدینه، جهاد امید آفرینی، جهاد خدمت و جهاد تبیین را سه محور این رویداد رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه با سوژه گیری از سخنان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان مطالب خود را در زمان و قالب‌های تعیین شده تهیه و منتشر می‌کنند.

گفتنی است، این رویداد پیش از ظهر امروز با حضور ۱۵ تیم، در محل پارک علم و فناوری آغاز شد و شاخص‌های ارزیابی آن شامل حجم و تعداد انتشار، کیفیت و محتوا، تعداد بازدید، تعداد اشتراک گذاری محتوا، میزان بازخورد و عکس‌العمل مخاطب است.

ایده پردازی، گزارش مکتوب، خبری، تحلیلی و تحقیقی، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس پوستر و اینفوگرافی، کلیپ موبایلی قالب‌های مسابقه در این رویداد رسانه‌ای است.

محل انتشار آثار تولید شده در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی بوده و تیم‌های شرکت کننده در قالب گروه‌های ۳ تا ۵ نفره تا ۲۴ ساعت در این رویداد به رقابت می‌پردازند و نام هر کدام از تیم‌های رسانه‌ای شرکت کننده به نام یکی از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم مزین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار