با حضور فرمانده کل ارتش صورت گرفت؛

رونمایی موشک «طلائیه» و بالگردهای جنگالی و اطلاعاتی نداجا+ عکس

جدیدترین دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش شامل موشک کروز طلائیه، بالگردهای جنگالی و اطلاعاتی و پهپاد هوشمند سنجر صبح امروز با حضور سرلشکر موسوی رونمایی و به ناوگان جنوب نداجا الحاق شد.
کد خبر: ۶۳۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ - 24December 2023

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش صبح امروز (یکشنبه) در منطقه سوم نبوت نداجا رونمایی شد.

رونمایی دستاوردهای جدید نداجا

سامانه موشک کروز راهبردی طلائیه، سامانه موشک کروز نصیر، اولین بالگرد جنگالی (جنگ الکترونیکی)، اولین بالگرد اطلاعاتی، سامانه‌های موشکی سطح به سطح هشت فروندی، پهپاد پرسه‌زن و انهدامی هوشمند سنجر ناوشکن جماران، سامانه چندمنظوره پهپادی جنگالی و اطلاعاتی، سامانه غواص‌یاب، یدک‌کش بندرگاهی و لنگرگاهی سیروان، بخشی از سامانه‌هایی است که جهت رونمایی و الحاق به ناوگان جنوب و منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش اضافه شدند.

رونمایی دستاوردهای جدید نداجا

بنابراین گزارش، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این مراسم درباره ویژگی‌های موشک‌های طلائیه و نصیر اظهار داشت: موشک طلائیه با برد بیش از هزار کیلومتر یک موشک هوشمند با قابلیت تغییر مسیر و انتخاب هدف توسط خود موشک و سامانه مادر است و می‌تواند در سطح بالایی هدف را غافلگیر کند.

دریادار ایرانی ادامه داد: موشک نصیر نیز با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر از قدرت انهدامی مناسبی برخودار است که روند تجهیز انواع شناور‌های نیروی دریایی ارتش در کلاس‌های مختلف به این موشک آغاز شده است و امروز یک شناور مجهز به موشک نصیر به منطقه سوم نیروی دریایی الحاق می‌شود.

فرمانده نداجا درباره بالگرد‌های جدید این نیرو نیز عنوان کرد: سامانه‌های جنگ الکترونیک نصب‌شده روی این بالگرد‌ها در حوزه خودحفاظتی به شیوه نرم و همچنین فریب انواع موشک‌ها کاربرد دارد. بالگرد‌های مجهز به سامانه‌های اطلاعاتی نیز با جمع‌آوری اطلاعات توسط دوربین و برخورداری از سامانه‌های تشخیص دوست از دشمن به دریانوردی غیرنظامی و رزم دریایی کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار