در پادگان شهید بهشتی نیروی دریایی سپاه شیراز مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس: مقابله با قدرت فزاینده جمهوری اسلامی ایران از اهداف قدرت‌های استکباری است

سردار «کوشکی» گفت: مقابله با قدرت فزاینده جمهوری اسلامی ایران در زمره اهداف قدرت‌های استکباری جهان قرار دارد و دشمنان با طراحی نقشه‌های مختلف به دنبال حذف نظام اسلامی ایران هستند.
کد خبر: ۶۳۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ - 24December 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس: مقابله با قدرت فزاینده جمهوری اسلامی ایران از اهداف قدرت‌های استکباری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در پادگان شهید بهشتی نیروی دریایی سپاه در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن سالگرد شهادت سپهبد سردار سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی با تقدیم جان خود در استحکام خطوط دفاعی معنویت و سرزمینی انقلاب اسلامی این امید را به همه مومنان داد که خداوند متعال با بندگان برگزیده خود از دین اسلام حفاظت و حراست می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، جایگاه ارزش‌های دینی و معنویت را در زندگی فرمانده شهید سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: سردار محمد جعفر اسدی فرمانده لشکر ۳۳ المهدی (عج) جهرم در دوران دفاع مقدس و هم‌رزم دیرینه شهید حاج قاسم سلیمانی نقل کرده که حاج قاسم هیچ روزی را بدون غسل شهادت در صبح آغاز نکرد و نماز شب ایشان هیچ زمانی ترک نمی‌شد بنابراین شهید سلیمانی باور داشت که در محضر خدا قرار دارد و همواره باید آماده رفتن به سوی پروردگار باشد.

سردار کوشکی با بیان اینکه افراد بسیاری همچون شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع مقدس حضور داشتند، تصریح کرد: در چهار دهه گذشته اگر شهیدانی همچون سردار سلیمانی، شهید صیاد شیرازی و... نبودند سرنوشت کشور اکنون مشخص نبود و بیش از ۲۰۰ هزار انسان با ارزش‌ترین دارایی دنیوی یعنی جان خود را فدا کردند تا امروز ایران اسلامی در این موقعیت رفیع قرار گیرد.

این استاد دانشگاه، شهدا را مایه عزت و سربلندی کشور دانست و گفت: اگر شهیدان نبودند ایران هرگز روی آرامش به خود نمی‌دید چراکه در طول ۲۰۰ سال اخیر دشمن در هر فرصتی که توانست تکه‌ای از کشورمان را جدا کرد پنج میلیون و ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع داشت که بخشی عظیمی از آن با دسیسه کشور‌های خارجی نظیر انگلیس و شوروی سابق و خیانت پادشاهان بدون هیچ گونه جنگی جدا شد.

وی ادامه داد: بدون هیچ گونه جنگی در زمان پهلوی، بحرین به یغما رفت و در طول تاریخ کمتر کشوری وجود دارد که اینگونه مورد ظلم و خیانت قرار گرفته باشد و وزیرخارجه آمریکا ۱۲ سال پیش طرحی با عنوان خاورمیانه جدید را مطرح کرد که ایران را به پنج قسمت تقسیم کرده بود بنابراین امروز با با یک لحظه غفلت، دشمنان کشور را تکه تکه خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه تجزیه ایران هدف اصلی دشمنان است، بیان کرد: رشادت شهیدان مانع تجزیه کشور شد و رهبر معظم انقلاب «دفاع مقدس» را قله برآمده انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کردند بنابراین دفاع مقدس امنیت و دوام کشور را تضمین کرد.

سردار کوشکی با بیان اینکه تمام دغدغه دنیا تسلط بر غرب آسیا است، اضافه کرد: اگر امروز شاهد حمایت تمام قد آمریکایی‌ها از رژیم منحوس صهیونیستی هستیم به دلیل سلطه استکبار جهانی بر منطقه است و رزمندگان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی با آخرین فناوری تسلیحات آمریکایی می‌جنگند و بعضی از نیروهای نظامی کشورهای استکبار نیز در کنار رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند چراکه این پیکار بر سر زمین و سرحدات نیست بلکه به دلیل پدیده مبارکی به نام انقلاب اسلامی بوده و تمام استکبار در برابر این جریان قد علم کرده است.

وی درخصوص جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل نیز گفت: در مسائل راهبردی جهان، قدرت جمهوری اسلامی مطرح است و امروز مقابله با قدرت فزاینده جمهوری اسلامی ایران در زمره اهداف قدرت‌های جهان قرار دارد همچنین تاکنون دشمنان با طراحی نقشه‌های مختلف در حوزه جنگ سخت و نرم به دنبال حذف این نظام بودند، اما خداوند متعال نقشه شوم آن‌ها را نقش برآب کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس یادآور شد: پایه حفظ و نگهداری نظام جمهوری اسلامی انسان‌های مومن هستند که با فدا کردن جان خود برای حفظ امنیت مردم تلاش کردند؛ مهم‌ترین ویژگی سبک زندگی شهدا «ایمان به خدا» است و جامعه‌ای که ایمان به خداوند متعال در آن حاکم باشد علی رغم وجود همه فشارها، استوار می‌ماند.

سردار کوشکی، دومین ویژگی شهدا را تمسک به قرآن کریم برشمرد و بیان کرد: در زمان دفاع‌مقدس شهدا با قرآن کریم مانوس بودند و در جبهه همیشه رزمندگان آیات الهی را به همراه داشتند تا به اهل‌بیت (ع) و قرآن کریم برای پیروزی توسل پیدا کنند.

این استاد دانشگاه وجود مشکلات فرهنگی امروز جامعه را ناشی از عدم اقامه نماز دانست و اظهار داشت: شهیدان بعد از تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع)، نماز را اقامه کردند سپس توانستند کشور را به اوج عظمت برسانند بنابراین باید به این واجب الهی همه آحاد جامعه اهتمام ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: بصیرت و ولایت‌مداری دو عنصر حقیقی زندگی شهدا است و ما برای ولایت‌مداری در وهله اول نیازمند شناخت هستیم چراکه اگر فلسفه وجودی امامین انقلاب را درک نکنیم نمی‌توانیم در خط، ولی فقیه حرکت کنیم؛ امامین انقلاب با کمترین امکانات و تجهیزات از کشور محافظت کردند و اکنون کشورمان به جایگاهی رسیده که دولت‌های جهان از ورود ایران به صحنه جنگ رژیم اشغالگر قدس و فلسطین خوف دارند.

سردار کوشکی گفت: منطق شهیدان ولایت‌مداری بوده و برای یاری ولایت باید در هر عرصه و مکانی که، ولی فقیه امر کرد حضور داشته باشیم بنابراین اگر امروز رهبر معظم انقلاب بر «جهاد تبیین» تاکید دارند نیاز است در این عرصه همه وارد شوند. دستیابی به ویژگی شهیدان می‌تواند برای انسان‌ها عزت، سربلندی و ارزش ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار