مهلت ارسال اثر به جشنواره «روح‌الله» تمدید شد

با وجود اعلام زمان «پایان آذرماه» برای دریافت فیلم‌های نخستین جشنواره فیلم روح‌الله، این رویداد به دلیل استقبال فیلم‌سازان جوان تمدید شد.
کد خبر: ۶۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ - 27December 2015

مهلت ارسال اثر به جشنواره «روح‌الله» تمدید شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس پیشتر «پایان آذرماه» آخرین فرصت برای ارسال اثر به جشنواره مذکور تعیین شده بود. دیماه نیز موعد برگزاری جشنواره بود اما بهواسطه حضور این جشنواره نوپا در حاشیه رویدادهایی همچون «جشنواره فیلم کوتاه تهران» و معرفی این جشنواره به علاقهمندان، فیلمسازان مختلفی به شرکت در این رویداد علاقه نشان دادند و بر همین مبنا، مسئولان جشنواره ضمن تمدید مدت دریافت فیلم تا پایان بهمنماه امسال، زمان برگزاری را نیز به اول تا سوم خردادماه سال 1395 موکول کردند.

انتخاب این زمان برای برگزاری، به دلیل همزمانی این ایام با جشن سالروز تولد امام علی (ع) است و اختتامیه جشنواره نیز با روز آزادسازی خرمشهر همزمان است. آزادسازی خرمشهر با جمله زیبای «خرمشهر را خدا آزاد کرد» از امام خمینی (ره)، در ذهن مردم ایران ثبتشده و این روز ملی، یکی از برکاتی است که با حضور بنیانگذار انقلاب اسلامی در جامعه ایران محقق شد.

این جشنواره در دو بخش «اصلی» و «ویژه» برگزار میشود. بخش اصلی به مسابقه فیلمهای 60 ثانیهای در قالب «داستانی، پویانمایی و نماهنگ» اختصاص دارد. در بخش ویژه نیز فیلمهای 60 تا 180 ثانیهای در قالب «داستانی، پویانمایی و نماهنگ» با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

جهت مشارکت هرچه بیشتر شرکتکنندگان در این رویداد، فضایی نیز فراهمشده تا علاقهمندان در بخشی مجزا طرح، ایده و فیلمنامه با موضوع داستانی، پویانمایی و نماهنگ را جهت تولید در قالب فیلمهای 60 تا 180 ثانیهای ارسال نمایند. این آثار نیز در جشنواره با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

علاقهمندان به شرکت در این رویداد میتوانند آثار ساختهشده با دوربینهای حرفهای، نیمهحرفهای و موبایلی را در این جشنواره شرکت دهند.

نخستین جشنواره روحالله به دبیری محمد آفریده و با موضوع «برداشت آزاد از اندیشههای امام خمینی (ره)» برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار