در شب شعر غزه؛

رئیس رسانه ملی: هنرمندان درخصوص فلسطین رسالت تاریخی دارند

جبلی با بیان اینکه در بین هزاران شهید غزه، ده‌ها و صدها هزار داستان نهفته است که زبان هنر باید به آن‌ها بپردازد، گفت: هنرمندان درخصوص فلسطین رسالت تاریخی دارند.
کد خبر: ۶۴۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰ - 25December 2023

هنرمندان درخصوص فلسطین رسالت تاریخی دارندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شب شعر بزرگ غزه با «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «پیمان جبلی» رئیس رسانه ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزه هنری و جمعی از شاعران جبهه مقاومت از ۱۴ کشور جهان و اجرای ارکستر سمفونیک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تالار وحدت برگزار شد.

رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم با بیان اینکه روزهای تاریخ‌سازی را به‌سر می‌بریم، اظهار داشت: روزی که پیروزی نهایی غزه و فلسطین و رزمندگان و مردم و منطقه را جشن بگیریم، نزدیک است. اگر ده‌ها شب شعر در مقام مقاومت غزه برگزار شود، کم است چراکه یک حماسه بزرگ رقم خورده است.

جبلی به شهیدان هنرمند فلسطینی اشاره کرد و گفت: در بین هزاران شهید غزه، ده‌ها و صدها هزار داستان نهفته است که زبان هنر باید به آن‌ها بپردازد.

وی شعر و حماسه را همزاد هم دانست و تصریح کرد: اگر در تاریخ عاشورا و تاریخ مبارزات مردم کشورمان در انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم شاهد یک ماندگاری هستیم بخاطر همراهی شعر و حماسه است که همراه و همزاد هم بوده‌اند‌.

رئیس رسانه ملی جوانان فلسطینی را معلمان مقاومت برای تمام ملت‌ها تاریخ معرفی کرد و تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین و غزه تا قرن‌ها ایفاگر و زنده‌نگه ایستادگی خواهند بود. اگر انقلاب اسلامی طی یک سال پیروز شده است و امروز باشکوه است بخاطر همراهی شعر است که طی۴۰ سال این انقلاب را بزرگ دانسته است.

جبلی رسالت هنرمندان برای به تصویر کشیدن مقاومت مردم فلسطین را مهم دانست و گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه رسالت بزرگی را برای به‌قاب تصویر کشیدن این حماسه بزرگ و سنگین بردوش دارند. هم‌اکنون ده‌ها مستند در غزه در حال تولید است و این مقاومت جریان هنری را تغذیه خواهد کرد و صداوسیما از این جریان حمایت می‌کند.

وی از تولید بیش از ۲۰ نماهنگ و سرود در صدا و سیما خبر داد و گفت: امیدواریم در حد و اندازه شجاعت مردم غزه بتوانیم ظاهر شویم و برنامه تولید کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار